Komponent sökes

Hej Plockade isär en DLP projektor, den hade brunnit i nätdelen. Det som var kass var en optokopplare samt en primärswitch ic kallad ViPer100A, fabrikat ST.

Var kan man tänkas få fatt i en dylik? Varken Elfa eller Farnell kunde hjälpa mig!

Johan

Reply to
Johan Witalis

Förresten, nån som vet om man kan begära sample från ST? Jag vet att man kan få enstaka kretsar från TI

Johan

"Johan Witalis" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@individual.net...

Johan Witalis

"Johan Witalis" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@individual.net...

Mouser.com har den kretsen... 12$ i frakt till sverige.. Lite avundsjuk, antar att du fick tag på projektorn BILLIGT.. ;) Eller var det din även när den gick sönder?

/Daniel Forsgren

Reply to
Daniel Forsgren

"Daniel Forsgren" skrev i meddelandet news:ytwHd.128042$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Den är inte min, jag repar den åt en kille som kom med en tårdrypande historia om hur hans fru köpt den åt honom för en massa pengar och hur den sen inte funkat. Jag ska ställa honom mot väggen för jag har fått anledning att tro att det bara är lögn alltsammans. Det KAN vara mindre ärligt hopkommet.

Jag repar normalt inte åt andra än mycket nära kompisar eller egna grejor, vilket han vet. Bara ett sätt att skydda sig mot en himla massa mer eller mindre ouppskattat jobb och trubbel. Kollade hos mauser, dom säljer inte midre än 750 stycken :-( Taskigt för han, själv bryr jag mig inte så mycket längre. Ska plocka ihop projjen och lämna tillbaka den.

Johan

Reply to
Johan Witalis

1 - 9 stk. DKK 92,00

Reply to
Janne G

den

det

grejor,

ouppskattat

Bra tips. Snackade allvar med killen idag, kanske jag har misstagit mig. Letade lite själv oxo, dom enda jag kunde hitta som hade den är en firma som heter Digi-Key

tydligen nån stor återförsäljare för ST i USA.

Johan

Reply to
Johan Witalis