Lucent wavelan

Hej

jag har fått två st Lucent Wavelan acces point
som är märkt
MODEL NO: 0115
CLASS NO: 3105
TYPE 3105

är det någon som vet hur man konfigurerar en sådan?
finns bara RJ45,AUI och BNC kontakt på den.
alla tips välkommna.

/Jimmy Lindström

Re: Lucent wavelan
@newsc.telia.net:

Japp, du behöver CD-skivan, där finns ett konfigprogram. Har dock inte
några såna prylar eller CD-skivor längre.

Re: Lucent wavelan

finns det någon vänlig själ som vill dela med sig av dyligt program?  :-)

/Jimmy Lindström

Re: Lucent wavelan

På dom lite modernare lucent accesspunkterna så har man både konsol
(9pol DSUB) och möjlighet att configga dom såväl via telnet
som nåt guckigt webinterface.

Jag har dock aldrig pillat med nåt äldre än AP-II

Re: Lucent wavelan

Eller finns det att ladda ner?
är det någon som vet vad programmet heter? är det "WavePOINT Configurator
Utility" ?

borde inte tillverkaren ha det?
 hittar inget på www.lucent.com eller www.wavelan.com

är det någon som vet vem som köpte upp vilka?
 ornico
 agera
 lucent
 wavelan

/Jimmy Lindström.

Re: Lucent wavelan

vet inte om det går med telnet... borde ju fungera.
ska kolla om jag hittar ip-adressen på den.
Men är det ingen som har kvar en sådan skiva?

mummel mummel....

OK

OK

/Jimmy Lindström

Re: Lucent wavelan

Testa att lyssna på nätet när den är inkopplad, med riktig tur så
konfigurerar den sej med DHCP.

Jag har skivor för AP-II på jobbet, men den hjälper nog inte dej misstänker jag..

Re: Lucent wavelan

inte
Configurator
telnet ?
Är ganska säker att den inte kör dhcp...
alla klienter och waveponts har fast ip nu iallafall.

misstänker jag..
den har jag redan laddat ner och provat... funkar inge bra, men tack ändå.
det blir nog bara en dyr fotvärmare av den ;-)

/Jimmy Lindström

Site Timeline