Fresnel lins mm....

Hej!

Någon som vet var man kan hitta en krets för att koppla till en fresnellins
(rörelsedetektor). Jag hittade en hos ELFA men den var av typen slå på en
lampa jag vill ha en "digital utgång".  Alternativet vore att knåpa ihop
det hela med diverse kretsar om någon har en ritning men jag tycker att det
borde finnas färdiga kretsar för ändamålet.

/Erik

Re: Fresnel lins mm....

Köp en färdig larm-rörelsedetektor istället, de
har ofta reläuttgångar och kostar inte så mycket.

de fins i larmbutikerna.

-----

Att interfacea en pyrometer-chip med analog
elektronik är inte det enklaste.

- du måste ha långsam autobiasering så att
den inte reagerar för långsamma förändringar
som det blir i dag/natt-växlingar

Känslighetetn skall sättas för reela rörelse,
men får heller inte vara för känslig och
falsklarmar. Du skall ha en fresnell-lins som passar
(dvs. pyrometern sitter i fokus) och dess 'tittfingrars'
utseende är viktig för hur detektorn arbetar - plastbiten
(linsen) är minst lika viktig som resten av elektroniken
i rörelsedetektorn...

/TE

Re: Fresnel lins mm....
Plastbitar och sensor finns hos ELFA men sedan...

Site Timeline