kanske fel grupp men

Jag vet att t.ex expressen har en hemsida

men det finns ju en annan adress också t.ex 231.213.421 hur får man reda på vilken adress en sida har. M.V.H. Bert

Reply to
BD

Finns lite olika sätt, jag brukar använda de tjänster som finns på

eller

Sen kanske du bör känna till att det kan ligga flera sidor på samma IP-adress. Det vill säga att på en IP-adress som 212.247.61.42 så kan webhotellet hyra ut plats till både

och
o s v.

/Henrik

Reply to
Henrik Johnsson

ju

en

I ett DOS-fönster. ping

så ser du vilket IP-nummer som pingas.

Mvh

Carl

Reply to
Carl

"BD" skrev i meddelandet news:neC3b.21580$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

ju

en

Ta kör o skriv cmd sedan ping expressen.se så ser du deras ip

Reply to
Bertil Lindgren