TV4 och analog mottagning

Hej
Jag har vanlig TV antenn och kan då bara se 1:an, 2:an
och 4:an. På TV4 textv sida står att man kommer upphöra
med den analogasatelitsändningen den 31/3-04. Detta tolkar
jag (som inte vet hur det fungerar) att jag inte blir berörd.
Frågan är då hur eller vilken utrustning ska man då ha
för att inte kunna se TV4. Troligen en analog satelitmottagare
men hur och vad
Hans

Re: TV4 och analog mottagning

Rätt.

Rätt. Många som inte kan se marksänd TV4 använder satellitmottagare
istället och kommer alltså inte att kunna se TV4 med sin befintliga
utrustning efter 31/3. Det här är ett ganska vanligt problem i regioner
med mycket berg och dalar där slavsändare som bara reläar SVT-kanalerna
täcker bergens skuggsidor.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Om man idag tar in TV4 analogt från 1 grad väst på 11,389 GHz får man
problem. Jag kan tänka mig att det fortfarande finns en hel del som tar in
TV4 på det här sättet i områden dit de vanliga sändarna inte når (t.ex.
nordvästra Dalarna, Norrlands inland och platser runt om i Sverige med
radioskugga).

Mvh
Fredrik Östman

Re: TV4 och analog mottagning
Varför ska den analoga satelittsändningen för TV4 upphöra ??
/Janne

Re: TV4 och analog mottagning

Otidsenligt.  Numera är det enbart digitalt som gäller.
Det finns nästan inga analoga kanaler kvar längre.

Re: TV4 och analog mottagning

För att spara pengar. Det är dyrt med transponderhyra i en satellit,

Fredrik Östman

Re: TV4 och analog mottagning

Du behöver inte bekymra dig eftersom du inte använder
satellitmottagning.
Men om några år måste du skaffa digital mottagare
för att kunna se TV överhuvudtaget.

Re: TV4 och analog mottagning

Tack för svaret.
Då avvaktar jag några år......