JVC HR-A637

Har en video som tog illa vid sig vid det senaste åskvädret.
Allt fungerar på video utom IR-mottagaren! Den la av och det har gjort
videon lite mer svårhanterlig. Inspelning, avspelning, kanalbyten
fungerar men resten (ställa klockan, programmera m.m.) sköts ju via
fjärren. Fjärren fungerar, har testat mot min andra JVC-video och där
fungerar den perfekt.
Det bör ju bara vara IR-mottagardelen som jäklas med mig eftersom resten
fungerar. Dock har jag inte öppnat den än utan tänkte fråga om råd på
felsökning av apparaten. Det lär ju inte vara en säkring eller så utan
jag räknar med att det är mera komplicerat.

--

/Anders

Re: JVC HR-A637

Det är dags att berätta slutet på den här historien nu.
Den ville inte svara på fjärren så den fick stå där och skämmas.
Äntligen så fick jag lite lust att sparka på den så jag kopplade ur den
och den fick stå en stund. Fick en idé om att den var MS-influerad och
satte i kontakten efter en kvart. Gissa vad som fungerade. Jepp, fjärren
fungerar precis som vanligt. Jäkla mysko fel... Kräva norsk reset!

--

/Anders

Lika glad för det :)

Site Timeline