GeForce4 TV-out

Jag får ingen bra bild på TV´n från GeForce4 med TV-out. Det blir en 3 cm
bred svart kant runt bilden. Det går att leva med, men blir tråkigt när jag
ska spela in mina redigerade hemmafilmer på video. Jag vill ha full format
på TV´n. Har försökt ladda hem de senaste drivrutinerna och provat diverse
inställningar utan resultat. Ska det vara så här, finns det någon
inställning eller är det fel på kortet?
Hälsningar / Christoffer

Re: GeForce4 TV-out

Prova TvTool.
http://tvtool.info/index_e.htm

/fr

Re: GeForce4 TV-out

Prova med ett program som heter TVtool, fungerar dock
inte om det är ett Asus-kort (egna kretsar).
Problemet är att kortet kompenserar för overscan i
bilden, vilket blir rätt på datorskärmen men inte på TV.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

Skyll inte på mig. Jag röstade JA till EMU den 14:e sept. 2003.

Re: GeForce4 TV-out
snipped-for-privacy@enigmaomsorg.se says...

Hej!
KE4%nner inte igen ditt problem. KF6%r TV-out pE5% ett GF4MX440 hemma.
Har du stE4%llt in skE4%rmstorleken fF6%r TVn?

Mitt XP E4%r engelsksprE5%kigt, sE5% jag fF6%rsF6%ker F6%versE4%tta pE5% fr=
ihand, hoppas20%
du kan hE4%nga med.

hF6%gerklicka pE5% skrivbordet. VE4%lj egenskaper. VE4%lj egenskaper igen.
klicka pE5% skE4%rm 2. vE4%lj avancerad lE4%ge. Klicka pE5% fliken Gforce 4=
I menyn vE4%lj enhetsval. i fF6%nstret ska du nu kunna vE4%lja enhets20%
justeringar, vE4%lj det. Nu ska du kunna justera lE4%ge och storlek pE5% TV=
20%
bilden.

Hoppas du kunde fF6%lja den kryptiska beskrivningen.

mvh
Bengt

Site Timeline