Digtal-tv PCI-kort och Boxer

Någon som testat och/eller vet om detta kort:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID50%10075673

(TWINHAN TV-KORT DIGITAL-TV DVB-T TER CI) fungerar tillsammans med boxer?

Re: Digtal-tv PCI-kort och Boxer

http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID50%10075673

Dåligt av en seriös firma som Dustin! Denna har INTE en CA-modul, och inte
någon som helst info var man kan köpa den. CA-modulen (den enhet man stoppar
in kortet i, en PCMCIA-liknande enhet, och som sköter avkodningen) följer
inte med. Jag vet inte om dessa finns att köpa men den kostar säkert lika
mycket som kortet. Antar att ju just menar att stoppa ett boxerkort och köra
kodade kanaler (piratkort finns nog inte ännu) och det går allså inte utan
CA-modulen.

Däremot bär den fungera på okodade kanaler, men det finns ju billigare
lösningar för det (om inte kravet att kunna spela in i MPEG är det
viktigaste). En separat box med kortläsare bör du kunna hitta runt
tusenlappen om jag fattat saken rätt (men kolla noga, köp inte vilket skräp
som helst, leta efter tex Sagem med digital ljudutgång).

Säkert kommer det fler lösningar av denna typen under året, och priset borde
inte vara högre än vanliga analoga TV-kort.

Martin

Re: Digtal-tv PCI-kort och Boxer
Boxer har idagsläget bara godkänt två CA-moduler (som tidigare påpekats
i tråden Viaccess i denna grupp.

--
  /ken

Site Timeline