Digitalfråga från okunnig.

Hej gruppen!

Jag har nu en analog sat.mottagare (Macab NRF 570) med 120 cm parabol,4
st universal LNB (1 grad väst till 19 grader öst) och 4 vägs
Diseqswitch.För att kunna se Canal Digital har jag förstått att jag måste
skaffa en digitalmottagare (förslag?) en scartkabel och ett abbonemang.
Räcker detta eller är det mer att tänka på?

Så har jag också en TV (FINLUX 1102) där textfunktionen och klockan
slutat fungera. Skärmen blir svart när man försöker använda någon av
dessa funktioner. Förslag till åtgärd?

Tack på förhand (om någon har något svar).

Kid

Re: Digitalfråga från okunnig.
Hej, det låter som att det skulle räcka med mottagare och abbonemang.
Att tänka på om du ska teckna abbonemang är att de boxar som Canal
Digital skickar med inte är speciellt bra. Jag skulle rekommendera en
Force eller Samsung om du vill ha en bra box, dessa boxar har även
Viaccess inbyggt.

/Jon