bilgeneratordiodström

Hur mycket ström tål de dioder som är kopplade till
laddningsregulatorn på en vanlig 12 volts 35 Amp bilgenerator.

Jag har nämligen kopplat ett relä till dessa dioder som slår på
belysningen när man startar motorn.

Relät drar 180 mA, och den strömmen borde ju dioderna klara men man
vet ju aldrig.

MVH
Göran

Re: bilgeneratordiodström

Nej, de är inte dom.
De är större än så, dom brukar vara runda men de finns flera fysiska
utseenden.
Dessa dioder ger ju ström till fältlindningen.
Det var ett tag sen jag renoverade nån generator.
Det är lika bra jag tar isär nån gammal generator och tittar efter om
det står nåt på dessa dioder.

MVH
Göran.

Site Timeline