Är Dataspider en kuf...?

**/kent skrevade extra brett och sa den 2005-04-05 23:04:
*Natti puss*

Fasen, 05:10 ringer okets klocka igen.

--
Karon
Reply to

Har du svårt för att läsa eller förstår du bara inte? Vilket vill du ha hjälp med?

Reply to
Dataspider

Jag undrar vad yrar ni om? Tråden är postad i; swnet.sys.ibm.pc,swnet.diverse,swnet.teknik.elektronik

Vilket ämne avhandlar Torbjörn? Här är _dina_ erfarenheter i repris:

  1. Kiseln i dina snurrande torktumlare?

  1. Statiska stötar är nog de första man upplever.

  2. hojens tändstift och kickstart.

4 blixtagregat för studiobruk.

  1. CRT och kaskader har vi ju redan gått igenom.

6 Andra prylar som ger smällar på fingrarna är krypströmmar och potentialfel

  1. autostarten på diselkraftverk genom att sitta och mäta kring styrelektroniken till kontaktorerna, men det hör ju egentligen till frågan men väl värt att tänka på.
  2. En annan "kul" erfarenhet var när jag mätte lindningen till motorn på torktumlaren och ungarna som alltid springer runt en när man försöker jobba, passade på att snurra några varv på trumman.

9 Forutom vad som diskuterats här om "spikar", RMS och handsvett så skall man även komma ihåg att frekvensen spelar en stor roll och just då är 50 Hz olyckligt val då kroppen/hjärtat inte gillar den alls.

10 Vid närligande blixtnedslag går strömmen oftast mellan fötterna och är avgörande för att man skall klara sig.

**/kent

Reply to
**/kent

När du skrev "Jag förstår varför dom kallar dej "Putte". så var det ett påstående som inte hade med tråden att göra utan bara ett sätt för dej att få ut din frustration över en situation som du själv försatt dej i. Din accosiation med mitt nick "putte" går knappast att missförstå och ditt påstående i samband med det är ett direkt angrepp på mej som person vilket för mej verkar en aning märkligt efterssom du om någon borde kunna hålla isär ett nick och IRL. Du har haft chansen att avsluta den här tråden på ett värdigt sätt men ändå fortsätter du att förlöjliga dej själv på det här sättet. Jag hoppas att det var svar på din fråga.

/p

Reply to
Putte

Vilken situation har jag försatt mej i, menar du, Putte?

På vilket sätt har jag förlöjligat mej...... Putte? Skall jag tolka detta som ett personangrepp med lögn?

**/kent
Reply to
**/kent

/stort snip

Håller du fortfarande på och bråkar med folk? Finns det fler från den gamla 'goda' tiden?

Reply to
Bill Cedrum

Bill Cedrum skrev:

Fick du bra betalt när du sålde AoE?

Reply to
B H

"B H" skrev i meddelandet news:d310nr$1su9$ snipped-for-privacy@usenet2.ath.cx...

??? Jag har inte sålt tidningen. Bara flyttat till Västkusten. /BC

Reply to
Bill Cedrum

hahaha tjena Bill, vilken underbar sig, gamla goda tider. Ack ja.. ack ja.. Vilka som är kvar..? nja 3-4 stycken tror jag.

**/kent
Reply to
**/kent

"**/kent" skrev i meddelandet news:42551dae.36992612@195.67.237.51...

Men det är inte samma drag idag som då. Herregud vilka diskussioner vi hade och vilka människor som deltog, Vesslan, SW, Chemical Sisters och du, bara för att nämna några få. Volvodatorerna förstörde mycket av andan i nysgrupperna.. Kanske dags att blåsa liv i dem igen.. Har inte ens sett 'Det är fredag och klockan är 23.00'.

--
|_|/_/(_)          "I'ts not easy to be humble ..."
                     McBilliam at hotmail dot com
Reply to
Bill Cedrum

Okej. Ett antal av pratpostningarna kan dessutom antagligen härledas till diverse, förmodar jag?

Där ser man. Jag har läst uttrycket "meow" någonstans (har du haft det i nån sigg?), men inte haft en aning om vad det betydde.

För övrigt har jag inte fått hem ditt inlägg, utan såg det bara via en dubbelpost av **/kent.

Reply to
maria