Amiga sampler på PC

Kan man plugga in amiga sampler på pc paralellport? Tips på mjukvara?
Pc'n saknar möjlighet till ljudkort och windows. Så det får bli dos program.
Söker även mjukvara till "par ports ljud": En ljudgenerator på par porten,
som byggs med några motstånd och konding.

Re: Amiga sampler på PC
Hej!
Prova söka på modtracker eller dyligt, minns jag byggde en sån när jag gick
i skolan....kommer dock inte ihåg exakt vad programet hette. Men det blev
skapligt ljud i grejorna med tanke på hur enkelt det var, 8 motsånd och en
konding i LPT porten. Minns att det fanns program som stödde 2 skrivarportar
= stereo. Tror man kallade det "soundplayer" pröva googla på det....
Hälsn. Anders
program.

Re: Amiga sampler på PC

Nej inte normalt sett.. bland annat så är det lite olika vislka stift som
är styrbara i PC och Amigaimplementationen av paralellport.

Där har du nästa problem om det skulle fungera..

Den borde vara lätt att hitta iaf ? ..fast den stöds väl inte av alltför
mycket mjukvara..

Site Timeline