zasilacz symetryczny

Witam,

Czy są jakieś przeciwwskazania aby używać zasilacz symetryczny np. +/-3V jako zasilacz pojedynczy +6V?

Albo inaczej: mam filtr zasilany z +-3V ale potrzebuję jeszcze +5V w układzie i zastanawiam się czy nie będzie problemu jeżeli podłączę się z jakimś stabilizatorem low drop (np. LM2936) na wyjście zasilacza +-3V. Układ zasilany 5V będzie miał masę na poziomie -3V układów filtrów.

pozdrawiam

yes

Reply to
Yes

Zależy :)... Jeśli zasilacze są odizolowane od uziemienia (masa nie jest uziemiona), to raczej nie ma przeciwskazań :)... . Generalnie chodzi o to, żeby różnica potencjałów pomiędzy wyjściami zasilaczy była nieokreślona :)... . Wtedy zwierasz + jednego z - drugiego i działa :)... . Jeśli zasilacz nie ma wtyczki z uziemieniem, to nie powinno być problemu :)

Jeśli nie ma problemu z tym, że masa jest na -3V, to nie widzę problemu, choć nie ukrywam, że to trochę dziwny układ :/:/:/...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Konop pisze:

zasilacz nie jest uziemiony. W opcji będą to nawet 4 baterie 1,5V :)

Też mnie samego dziwi - dlatego wolę zapytać :)

Może jeszcze ktoś się wypowie... Dzięki

pozdrawiam

yes

Reply to