Wpływ ciśnienia na indukcyjność

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

Granie "Ave Maria" to nie jest odplalanie rakiety ziemia-niebo. Pewność jest dostateczna, redundancja nie jest wymagana.

A jak inaczej? Miech pełni jednocześnie rolę zbiornika i pompy. Pompuje, czyli napełnia się, a wtedy jest tam podciśnienie, a nie nad.

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

Audiofilom właśnie o to chodzi, by wzbogacić brzmienie zniekształceniami charakterystycznymi dla lamp elektronowych. A nam z kolei chodzi nie o *odtwarzanie* dźwięku, lecz o jego *generowanie*. A tu zawsze jest tak, że barwa dźwięku, miła dla ucha odbiorcy, to efekt zniekształceń i dodania harmonicznych właściwych danemu instrumentowi.

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Nie każdy wie, że od Windows 2000 (ustawienie trudniejsze), przez XP (ustawienie łatwiejsze(1)), nie wiem, jak w nowszych Szklarniach, w systemie zaszyte jest, działanie netu przez port LPT, bo RS to każdy umie, nawet NT4. Łączyłem dwa W2k kablem LPT (ten sam, co łączy dwa Windows/Total Commander-y, połączenie między nimi jest, wg instrukcji, realizowane protokołem podobnym do FTP), to jest kabel 4-bitowy, i z jednego kompa udostępniałem net drugiemu. Może równolegle pracować udostępnianie netu przez port LPT i dwa TC komunikować sie ze sobą, jedno drugiemu nie przeszkadza. Należy tylko pamiętać, że takie połączenie jest bardzo powolne, do ok. 500-1000 kbps.

(1) z W2k może być trudno prawidłowo zestawić połączenie, kłopot jest z jego mostkowaniem. Jednak, jak się skorzysta z programu, który to wymusza (może to być łatwiejsze, niż dopięcie parametrów wywołania), to i tak TCP/IP realizuje system. Z XP jest to dużo łatwiej, zarówno do W2k, jak i drugiego XP, w zasadzie wystarczy parę ptaszków przy opcjach, spiąć kablem... Nie pamiętam tylko, jak z mostkowaniem, bo robiłem to ostatni raz ponad 10 lat temu... A dziś umiem z siecią znacznie więcej... Może kiedyś dla ciekawości i z sentymentu wygrzebię trochę staroci i postaram się spiąć maszyny, jak starocie? :) Na NT4 przez LPT tylko dwa TC, net nie poleci.

PS. Zgadnijcie, czego właśnie słucham w Open FM, w stacji Classic Hits... :) ? Powiem, że klasyki, no, właśnie dopiero co gadaliśmy, przez wielu fanów, grupa jest uważana (zwłaszcza w tym utworze) za klasyka tego... No, wiecie :)) Kto zgadnie, jaka grupa, jaki utwór i o co chodzi? :))) PS2 Podpowiedź - Omega w Perłowowłosej też tym gra, także Dire Straits rozpoczyna tym Walk of life :) PS3 Mam gdzieś wersję stereo tego utworu który "każę" zgadywać, którego nikt takim nie znajdzie, jak nie wie, czego szukać... Podpowiem, a może utrudnię - w nazwie pliku jest ciąg "[previously] unreleased stereo version" i słychać, jak chodzą trąbki Leslie co robi wrażenie, choć to tylko zwykłe stereo... kto nie zgadnie ten zgniłe jajo! (pamiętacie tę zabawę z lat wszesnoszkolnych?) :D PS4 No, zgadywanka może retoryczna, ale tak się miło zrobiło po wyczerpującej pracy, jak usłyszałem ten utwór i chciałem się tym "miło" podzielić z Wami :) No dobra, zgadliście...

:)) Rzadkie -
z jakiegoś koncertu w '69, karaoke, można z nimi śpiewać! Oczywiście, pełen normalny utwór, na ekranie tekst. Teledysk stereo (nie mam siły rozkminiać - zmęczony-m po 12 godzinach pracy - czy to to samo, co pierwszy kawałek)
(nie lubię bootlegów, ale myślę, że należy podzielić się znaleziskiem) z jakiegoś koncertu...

HF5BS

Pan HF5BS napisał:

W normalnych systwmach to się nazywa PLIP -- Paralel Line Internet Protocol (w opozycji do powszechnego SLIP -- "Serial"). Gdzieś tak około 1994 roku działało mi to w sposób całkiem "przezroczysty". Później już nie, bo karty ethernetowe przestały być problemem.

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Poza tym, czasem gorzej razi w ucho, gdy urwie się, kończący się już "ogonek" pianissimo, nić w pełni brzmiąca nuta w środku fortissimo. Podziwiam mistrzostwo niektórych twórców muzyki na C64, gdzie do dyspozycji są tylko 3+1 generatory - trzy zajmują się wytworzeniem dźwięku, czwarty to

4-bitowy Covox. Przykład z emulatora - oscylogramy: 3 generatory: (naprawdę tylko 3!!!, a są melodie znacznie lepsze technicznie(1)) Klasyka z gier C64
tak wygląda i słychać 3+1, czwarta linia to covox (własny, 4-bitowy)
(1)
tylko dźwięk (przypominam TYLKO 3 generatory, tu nie gra covox), obraz jest dorobiony w edycji.

Tak sobie to wspomniałem, gdy tak dyskutujecie, że może czasem przyczyną kłopotów jest brak optymalizacji, np. zamiast walić kolejno po generatorach, wykorzystywać niektóre raz za razem, a zniknięcie dźwięku ma też szansę zostać zamaskowane. Czyli więcej dźwięków granych przez mniej generatorów, więc tym pozostałym też można coś zadać i w rezultacie optymalizacji działania, wzbogacić przekaz?

Moje ulubione kawałki

dwa pierwsze, w drugim słychać niedobór generatorów. Pozostałe już mniej lubię (to utwory zaszyte w grze). Lepsze technicznie
pierwszy i ostatni 5:58. gdzie też słychać niedobór generatorów. Ale chyba tylko, jeśli ktoś sie wsłucha. W obu nie gra covox. 3 generatory (trójkąt, piła, prostokąt o regulowanym niemal 0-100 wypełnieniu, oraz pseudoszum), do tego synchronizacja i modulacja okrężna, z możliwością odłączenia wyjścia audio generatora synchronizującego, on nadal działa i robi swoje, lecz go nie słychać (trzeci generator), do tego regulowane filtry (naraz tylko jeden, ale można szybko przełączać, DP, GP, PP, PZ) analogowe. A wracając do MIDI, to OIDP, perkusja ma na sztywno kanał 10.

Reply to
HF5BS

Przy czym wbrew podobnej nazwie, oba różnią się znacznie - pierwsze przesyła ramki ethernetowe, a drugie pakiety IP.

Mi to działało jeszcze w marcu tego roku :) (ok, na pradawnym sprzęcie)

dla ciekawych tematu (i potrafiących wbić się na gopher): gopher://gopher.viste.fr/1/myinfobase/?disp2017-03-05%20plip%20bridge

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Pan Mateusz Viste napisał:

No proszę, a ja się zastanawiałem niedawno, czy jeszcze jest gdzieś w sieci działający gopher.

Netscape do ver 3.0 Cyba jeszcze miał klienta wbudowanego, teraz jakąś przeglądarka www ma?

Reply to
Marek

Pan Marek napisał:

Lynx.

Firefox, jak się doinstaluje add-on o nazwie OverviteFF. Alternatywnie można też posiłkować się tzw. "gopher proxy".

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Stara Opera ma, ale jak próbuję, to mi się nie łaczy, czasem stos mi klęka, jak system przewala za dużo zasobów. Nowsze przegladarki automatycznie wrzucają to do wyszukiwarki. Może mieć IE8, ale nie sprawdzę teraz, nie łączy się. Wiem, że na starej Operze kiedyś przeglądałem.

Reply to
HF5BS

Zamień trumpet winsock na coś bardziej współczesnego.

Reply to
Marek

Chłopie piszesz jakieś fantasy o "klękaniu stosu", jakiego stosu? tcp/ip? Tak mogło się dziać w Windows 3.1 z stosem trumpet winsock a nie we współczesnym osie.Stąd sugestia byś odstawił ten win 3.1 lub NIE odstawiał leków (nie pomyl kolejności).

Reply to
Marek

Masz ty w ogóle zdolność honorową? Wątpię, więc kusnij mnie w rzec i do niewidzenia się z panem.

Reply to
HF5BS

W dniu 2017-09-04 o 17:39, Piotr Gałka pisze:

Ale czy jest sens większej liczby generatorów niż te 80 (liczba klawiszów)?

pzdr mk

Reply to
mk

W dniu 2017-09-11 o 22:49, mk pisze:

W pianinie zapewne nie, ale jak program miałby syntezować zapis nutowy dla orkiestry.... P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op8b3e$jnr$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2017-09-11 o 22:49, mk pisze:

Albo dla malego zespolu, jak sobie muzyk wymysli "bogata aranzacje".

W organach piszczalki tez trudno zliczyc, ale chyba wszystkie naraz nie graja ... ale w dwie osoby to moze mozna uruchomic naraz 80 i to z sensem :)

10 palców, po 5 na manuał razy liczba głosów manuału. Plus 2 razy liczba głosów pedału. I do tego jeszcze dochodzą kopulacje (połączenia manuałów lub pedału z manuałem). Grube setki wychodzą przy tutti.