Wpływ magnesu na mikrofon

Witam

Czy umieszczony blisko mikrofonu pojemnościowego magnes (mocny) ma jakiś negatywny wpływ na jego działanie?

Reply to
Shreek

Użytkownik Shreek napisał:

Nie.

GM

Reply to
sp9rjt

Dnia 2004-11-21 12:41, Użytkownik Shreek napisał:

Tak. Kiedy metalowe elementy mikrofonu będą drgać pod wpływem dźwięku, pole magnetyczne tego magnesu spowoduje wytworzenie prądów wirowych, które mogłyby wytopić dziurę. ;)

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@no.addr.com> napisał w wiadomości news:cnqbtm$ake$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Pytam, bo naprawiałem mikrofon od CB. Była rozwalona obudowa. Zainstalowałem wszystko do nowej obudowy a przy okazji wkleiłem tam magnes (neodymowy) w celu zawieszania mikrofonu na czymś metalowym. Jak rozmawiałem przez CB to goście twierdzili, że mnie słychać jak "z beczki".

Reply to
Shreek

W sumie prądy wirowe w membranie tego mikofonu są na tyle małe ze jej raczej nie przepalą na wylot, ale zgodnie z regułą jakąśtam, pole magnetyczne przez nie generowane oddziałuje z polem zewnętrznym tak aby zahamować ruch membrany.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

a ile tam jest tego aluminium? - naparowane na elektret...? no az mi sie nie chce wierzyc zeby w silnym i w miare jednorodnym polu magnetycznym byl z tym jakis klopot... stawialbym raczej na niewlasciwie zlozenie, brak jakiejs gabki tlumiacej ewentualnie rezonans wlasny tudziez jakies sprzezenie...ale prady wirowe...

Reply to
futu

Skąd wiesz że elektretowy? Pytający mówi o pojemnościowym. Kiedyś taki sobie rozebrałem i metalu na membrance było tyle że prawie nic nie było przez to widać. Ale czy to wystarczy dla tłumienia - ch. g. w.

Najlepiej zdemontować na chwilę magnes i zapytać się przez cb czy dalej słychać jak ze studni :)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Pod warunkiem ze jest przewodzaca. A chyba nie jest ? Chociaz nie - musi byc przewodzaca, ale chyba wystarczy cienka metalizacja ?

A skoro jest przewodząca to mogą być prądy wirowe.

Ktoś tu się chwalił na grupie super magnesami do prostowania blach w aucie ;) Może by tak spróbował jakie ma działanie na mikrofonik od karty dźwiękowej?

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

sprzezenie...ale

IMHO pojemnosciowy wymaga zasilania np 48V - watpie by ktos dokladal uklad zasilania do mikrofonu do radiostacji tym bardziej ze pasmo mowy nie wymaga specjalnych cudow... i elektret jest wymarzony do takich aplikacji. Mozliwe ze to wlasnie problem obudowy i charakterystki mikrofonu - moze lapac wiecej niz w starej obudowie - to tak jak mowic do kubka...wsadz mikrofon do kubka i mow gwarantuje ze efekt bedzie podobny

Reply to
futu

Użytkownik "Tomasz Piasecki" <mtbrider@_-nospam-_.poczta.onet.pl>

napisał w wiadomości news:cnr3dc$dij$ snipped-for-privacy@helios.nd.e-wro.pl

Nagadałem się, namachałem magnesem i sprawdziłem... zero wpływu ;-)

(~730KiB)

Reply to
Marek Dzwonnik