UPS - uszkodzony czy niewydolny?

Witam Zmieniłem zasilacz w komputerze z byle jakiego za 50zł na CHIEFTEC 400W z aktywnym PFC. Mój UPS 500VA (300W) nie daje mu rady mimo że konfiguracja komputera się nie zmieniła. Zmierzyłem pobór mocy komputera przy pomocy licznika energii elektrycznej i wyszło mi że pobiera ok 220W. Podłączyłem również do UPS'a 2 telewizory 21 cali i 2 lampy 60W i UPS jednak się nie wyłącza przy takim obciążeniu (ok 300W). Co jest zatem grane? Czy to aktywne PFC może mieć znaczenie? A może w chwili przełączenia z zasilania sieciowego na akumulatorowe zasilacz komputerowy pobiera znacznie więcej niż te 300W które potrafi dostarczyć UPS?

Reply to
raf

UPS to Fiedeltronik Ares 500 i kształt napięcia to "aproksymowana sinusoida"

Dodam że akumulator dałem zewnętrzny, zamiast 7Ah to jest 17Ah połączony przewodami o średnicy 5-7mm.

Reply to
jurij

Jak tak pisze, to aproksymacja jest schodkowa.

0, 320, 0, -320, 0 z precyzyjnie dobranymi czasami :-)