Re: Dobór UPS-a do mocy maksymalnej zasilacza

I to moze byc rozwiazanie ..

Tylko ze on go nie startuje z UPS a wylacza sie po zaniku napiecia. Kondensatory wtedy sa ciagle naladowane.

A moze spojrzec na licznik - ile bierze ten komputer w stanie wlaczonym - moze faktycznie duzo ..

Hmmm... nie słyszałem o tych problemach. Jakieś źródła?

Nie bierze dużo... wg miernika cęgowego (AFAIK bez TrueRMS) 60 - 80 W, nawet zakładając błąd rzędu 400%, to i tak mieścimy się w zakresie pracy UPS-a.

Pozdrawiam

Czarek

Reply to
Czarek

Już znalazłem...

Cóż, wg producenta: "Seria ECO/ECO Pro została wyposażona w system Clear Digital Sinus, który generuje czysty sinus napięcia na wyjściu w trybie pracy bateryjnej.", więc teoretycznie nie powinno być to przyczyną. No chyba że właśnie ten system jest popsuty...

Pozdrawiam

Czarek

Reply to
Czarek

Znów odpowiadam sam sobie... ;>

Zadzwoniłem do Ever-a... Powiedziano mi, że jest im znany problem złej współpracy UPS-ów Ever z zasilaczami Chieftec, szczególnie gdy ten ostatni posiada aktywne PFC. Co ciekawe, nie sugerowali, że samo aktywne PFC jest problemem, ponieważ potwierdzili że na wyjśiu ich UPSów powinna być dość dobra sinusoida zapewniona przez układ CDS. Podkreślali, że akurat dobranie zasilacza Chieftec i UPS-a Ever może być problematyczne. Jako rozwiązanie moich problemów radzili albo zmianę zasilacza na zasilacz innej marki, albo kupno UPS-a minimum 1000 VA, a najlepiej więcej, albo w ostateczności zmianę zasilacza na Chiefteca bez aktywnego PFC o mniejszej mocy... najlepiej nie więcej niż 250 - 300 W.

Pozdrawiam

Czarek

Reply to
Czarek

Ever daje sinus, ale tylko pod niskim obciążeniem.

Reply to
MC