tylko sie nie smiejcie-istota produ zmiennego

A te nasze liczniki naprawde maja zapadki jednokierunkowe ? Moze jednak da sie nic nie uzgadniac i pchac w siec, wieczorem sie pokreci w druga strone :-)

Powiedzmy poludniowa czesc dachu :-)

i pol ogrodu :-)

A niech se kontroluja. Zainteresuj sie czy jakies unijne dofinansowanie ci nie przysluguje .. moze na 50kW starczy :-)

Ale co z nia potem zrobic ? Latem mozna klimatyzacje napedzac - im cieplej tym chlodniej ..

A do grzania wody nie trzeba ogniw - znacznie lepiej sie spisuja kolektory grzewcze, ogniwa "cywilne" maja sprawnosc w okolicach 14%.

"J.F." napisał(a):

Może. Ale ja rozumiem, że temat jest postawiony na zasadzie - _mam_ energię z ogniw i co z nią _można_ zrobić.

Reply to
PeJot

"J.F." napisał(a):

Zużyć. Mało ciepłej wody w domu w lecie nawet idzie ?

Wiem. Ale ja rozumiem temat w ten sposób - _mam_ energię z ogniw i co _mogę_ z nią zrobić.

Reply to
PeJot

J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Będąc w tym roku na urlopie w Sierakowie (woj.poznańskie) zauważyłem, że na tamtejszym kempingu taka bateria podgrzewała wodę dla kabin prysznicowych. Woda wprawdzie nie była gorąca, ale w sam raz do kąpieli. Cała bateria mieściła się na niewielkiej części dachu tego budyneczku sanitarnego.

Reply to
wędrowniczek

A jesteś pewien, że to były ogniwa słoneczne a nie kolektory słoneczne?

Reply to
Mariusz Dybiec

Zasilaj jakiegoś dużego UPSa a z niego sprzęt komputerowy :) Energetyce nie sprzedasz czyli albo zużywaj na bieżąco albo magazynuj. Na bieżąco to możesz zasilać urządzenia typu czajnik elektryczny, klimę, telewizor, komputer. Tylko musiałyś sobie wydzielić część instalacji w której będzie podwójne zasilanie dać choć troszkę akumulatorów, falownik i automatykę kontrolującą stan napięcia DC i przełączającą rodzaj zasilania ( własne / Energetyka). Trochę kompliokacji do tego to wszystko w konspiracji bo odbioru w np przedsiębiorstwie pewnie byś nie uzyskał.

Reply to
Mariusz Dybiec

Norma miejska mowi cos 200l/osobe. Basen sobie zbudowac ?

.. sprzedac ogniwa ? :-)

No i co dalej? Ceny nie widzę. A wartość 30 m^2 ogniw słonecznych znasz?

BTW: skąd tak koszmarny pomysł na cytowanie?

właśnie nie - bardzo dużo kosztowała bateria akumulatorów o odpowiedniej całkowitej pojemności - zwykłe rozruchowe się nie nadają, nie znoszą pracy cyklicznej w głębokich rozładowaniach... Poza tym elektronika takiej instalacji nie należy do seryjnych wytworów... Powiedziałbym, że koszt paneli, koszt instalacji i koszt baterii podzieliły się coś po równo. I wcale nie jestem pewien, czy CAŁA instalacja zmieściła się w te 30 patyków...

Do tego doszedł jeszcze spory agregat dieslowski.

Reply to
Marek Lewandowski

savic napisał:

Jest to na pewno możliwe, i niekoniecznie drogie, ale chyba nie w Polsce. Wymaga jednak profesjonalnego sprzętu. W Niemczech (a pewnie już nie tylko) jest to obecnie coraz popularniejsze rozwiązanie, ale istniejące tam przepisy zmuszają zakłady energetyczne do płacenia dość realistycznych pieniędzy za taką energię. Istnieją też specjalne formy kredytowania i subwencjonowania takich instalacji.

Popatrz na przykład tutaj:

Wiele firm oferuje urządzenia tego typu, ale mam wątpliwości, czy w Polsce jest to obecnie realistyczna możliwość. Przyznam jednak, że nie znam przepisów na tyle, żeby być pewnym. Wiem jednak, że nawet przepisy niekoniecznie interesują zakłady energetyczne. Poszanowanie prawa przez tego typu molochy jest racej mizerne u nas.

Wieslaw Bicz

---------------========== OPTEL sp. z o.o. ===========---------------

------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------ ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852

--------==== mailto: snipped-for-privacy@optel.pl -=-

====-------

Reply to
Wieslaw Bicz

to był kolektor cieplny, a nie bateria fotovoltaiczna.

Reply to
Marek Lewandowski

Czytaj: zupelnie nierealnych. Wielokrotnie wiecej niz prad z elektrowni kosztuje ..

Dnia 2004-11-20 05:21, Użytkownik savic napisał:

Wiesz co? Tak naprawde to najlepiej będzie jak sobie do tego zrobisz oddzielna instalacje elektryczna (moze glupi przedluzacz za parenascie zlotych starczy). Podłączysz do niej na przyklad telewizor, radio i inne takie pierdoły. Nie podlaczaj tego do sieci publicznej jakkolwiek bys nie chcial tego zrobic. To nie ma sensu poprostu.

Reply to
mavs[NOSPAM

Czyli ułamek wartości 30 m^2 paneli. Czy nadal uważasz,że się mylę?

Po raz kolejny pytam: dlaczego wprowadzasz chory obyczaj cytowania całości posta i odpowiadania ponad cytatem?

Dnia 2004-11-21 01:12, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

i kto to mowi... ten co sam niepotrzebnie kawalek (chyba po to zeby trzeci raz napisac to samo) pod swoja wypowiedzia zostawil :/ Co do odpowiadania ponad postem to sie zgadzam... ale zeby to bylo chore to nie wiem :)

Reply to
mavs[NOSPAM

no bez przesadyzmu. Są takowe urządzenia do kupienia, gotowe. Montażu amatorskiego nie polecam, szczególnie, jak się nie ma o tym pojęcia. A cena ustrojstwa zależy od mocy, widziałem coś rzędu kilkuset EUR. Może się opłacić od ok. 100 W mocy kolektora.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok