(trochę NTG)

Witajcie.

Dostałem pytanie: jak zabezpieczyć dzieciaki przez złem: a/ ograniczenie czasu pracy (android & apple & windows) b/ złe treści (android & apple & win) c/ lokalizacja dziecka (android & apple)

Swego czasu (kilka lat temu) rozpatrywałem temat tylko w aspekcie windowsów. Były wtedy dwa programy do ochrony, którym jednak zdarzało się blokować dobre strony (np. mateusz.pl) ale wpuszczały sporo stron z "panienkami". Można było ustawić własne adresy do blokowania. Ale to miało sens przy statycznym HTML. Teraz, przy stronach aktywnych obesranych setkami reklam to już nie ma sensu.

Jakieś podpowiedzi?

Reply to
Adam

Jak offtopic, to na całego ;)

Całkiem słusznie - strona z indoktrynacją najbardziej pedofilskiej korporacji w historii...

Braki edukacji seksualnej trzeba nadrabiać ;)

W Androidzie calkiem dobrze sobie rade daje Family Link. Uzywamy glownie do kontrolowania czasu spedzanego przed ekranen tableta/telefonow. Na plus brak mozliwosci skasowania historii przegladania. Niestety wszsytkie "afery" jak do tej pory wynikaly z tego, ze ktos tam kogos czyms obrazil na WhatsAppie albo wyslal ta droga jakas "nieodpowiednia tresc". Jako, ze to nie nasze dzieci byly inicjatorami w/w afer to tylko dostaly ostrzezenie, ze w kazdej chwili dostep do WhatsAppa moze zostac im zablokowany w Family Linku. Co do Windowsa to chyba lepiej sobie skonfigurowac w domu Pi-Hole ale to znowu wymaga troche rzezbienia, szczegolnie w dobie DNS over HTTPS.

Tego g... nie unikniesz. Rozmawiać z dziećmi żeby umiały odróżnić co jest dobre a co złe.

Polecam zacząć od historii Kościoła Katolickiego. Średniowiecze , inkwizycja, święte wojny etc..

Wiem , ciężko i pod górę :)

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx> napisał(a):

Zamiast człowiekowi pomóc, to kolejna osoba w tym wątku stara się oświecić faceta jaki to Kościół jest zły. Jakby to były jakieś tajne rzeczy albo miały coś mu zmienić w jego relacji do Chrystusa. Kościoły mają problemy, państwa mają problemy, osoby mają problemy. Tak było i będzie. Dajcie ludziom żyć.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

poniedziałek, 28 czerwca 2021 o 19:19:22 UTC+2 Grzegorz Niemirowski napisał(a):

Reply to
Zenek Kapelinder

Nie jest zły, jest zbędny. Niczego nowego się tam nie dowiesz :)

Czas poświęcony obecnie na kościół jest czasem straconym. Można ten czas zagospodarować znacznie lepiej.

Reply to
LordBluzg®

Mówisz i masz:

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

On 2021-06-28 19:40, LordBluzg® wrote: (ciap)

Wesprzeć Łkającego Szymona?

W. :-/

W dniu 28.06.2021 o 19:55, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Wolę pojechać sobie na wycieczkę :) albo iść na działkę i gonić turkucie :)

Reply to
LordBluzg®

in <news:62aeqsa2g820$.9wz6shzznl60$. snipped-for-privacy@40tude.net user Adam pisze tak:

Przecież to little monsters ;)

Reply to
PiteR

Masz jakiś sprawdzony środek na turkucie, kiedyś miałem coś co działało na ślimaki(oficjalnie), a ten bydlak od tego zdychał. Już tego w sklepach brak, pewnie było zbyt toksyczne ;-)

Włodek

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Komuszek ma w tym spory udział, to właśnie ruski komuszek wprowadził tych pedo do kościoła. Stara kilkusetletnia ruska szkoła zdobywania miast których zdobyć się nie dało, zdobywanie przez wewnętrzny rozkład. Wprowadzamy swoich i świdrujemy od środka. Ostatnio ćwiczyli podobny manewr pod tzw. krzyżem, patrz Hadacz TW Matka robiący za "żarliwego katola" i jego słowa: "gdzie jest krzyż/po ten krzyż powinien przyjść co najmniej biskup. I te resortowe mikrofony (radio z/tok fm/superstacja etc) samych "ż"-komuszych stacji podsuwane pod usta Hadacza i te jego wywiady. Rzyg. Myk z Hadaczem był zbyt chamski i bezczelny i zamiast ośmieszyć kościół, w dużej części walnął w platformę.

Palenie kobiet? Rekordzistą z tego co pamiętam byli niemcy, protestanckie zdaje się w tamtym czasie.

Tak że na dwoje babka wróżyła. Kuracja przeczyszczająca im się należy, ale i druga strona nie jest czystsza i klarowniejsza.

Reply to
Astralny Rębajło

snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Zastosuj chiński (kwantowy) sposób oceny. Nie jest ani dobry, ani zły. Jest w xx % dobry, xx % zły:) Jest jak kubit.

.... a na końcu i tak wygra chińczyk.

Reply to
Astralny Rębajło

W dniu 28.06.2021 o 21:42, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Dursban 480 EC...wycofany ale najlepszy, szkoda. Teraz używam Deltakill ale nie działa tak ładnie jak Dursban.

Po Dursbanie wyskakiwały na powierzchnię i ładnie tańczyły :D

Deltakill (deltametryna) jest mniej toksyczny to i mniej skuteczny. Używam też go na stonkę i mszyce więc przydajesię ogólniej...ale widzę, że też go zaczyna brakować :/ Miałem kurde kupić jak jeszcze był bardziej dostępny.

Jak masz czas i chęci, to palcem szukasz gdzie norka turkucia schodzi wgłąb ziemi, wlewasz 2 łyżki stołowe Ludwika (ludwik zapycha mu płuca) do butelki PET 1,5l i wlewasz w dziurkę. Po 1-2 minutach turkuć wyłazi (czasem obok wykopie tunelik) żeby pooddychać i już go masz :) Ten sposób wymaga małej wprawy ale po 30-tym turkuciu idzie już z górki.

Reply to
LordBluzg®

:-)

Dzięki za info o ludwiku :-) jak widać nie tylko do przeciągania kabli ;-)

W.

W dniu 28.06.2021 o 22:44, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Oczywiście 2 łyżki Ludwika na 1,5l wody. Mozna też sobie wlać więcej do konewki, jeśli masz plagę i szukać dziurek.

Ten sposób jest 99% bardziej skuteczny niż jakieś pułapki.

Reply to
LordBluzg®

Tym bardziej, że o końskie pączki coraz trudniej ;-)

Włodek

W dniu 2021-06-28 o 14:06, Adam pisze:

Tylko pentagram. (sorry nie mogłem sobie odmówić :)

Jedyny skuteczny na 100% środek to odciąć internet.

mieszkasz w czarnej dzielnicy, gdzie codziennością są gwałty i mordy ?

Piszę jako ojciec obecnie 20-letniego szkodnika. Jedyna ale za to najlepsza i najskuteczniejsza ochrona, jaką możesz dać dziecku to rozum. Rozmawiaj z nim dużo, poświęć mu uwagę i bądź rozsądnym przyjacielem.

Bez tego, choćbyś się usmarkał, nie ochronisz go przed złem tego świata. To banalne, ale niestety prawdziwe. Ja swojemu szkodnikowi nie odcinałem niczego, nie regulowałem niczego. Za to starałem mu się zorganizować życie tak, żeby miał jakieś pozainternetowe życie - od wczesnego etapu.

Z tym GPS w tornistrze też przesadzasz. Kiedy ja byłem dzieckiem ( czyli dobr pół wieku temu ) żyliśmy nawet bez telefonów - i jakoś przeżyliśmy. Mimo porywającej dzieci czarnej wołgi.

Rozumiem co chcesz zrobić i dlaczego. Bo sam miałem takie pomysły i obawy. Ale to błędna droga - nadzorem i inwigilacją nie osiągniesz tego, o co ci chodzi.

Taka porada od tatusia dziś w miarę poprawnie ułożonego osobnika :)

Reply to
sundayman

Przed "złymi treściami" dziecka nie da się uchronić. Prędzej czy później się z nimi zetknie i nie ma co się łudzić, że można to załatwić "apką". Gdy dziecko idzie do szkoły i spotyka się z rówieśnikami, liczba potencjalnych źródeł informacji rośnie wykładniczo i nie da się nad tym zapanować, a na pewno nie bez permanentnej inwigilacji. Oczywiście ważne jest, żeby naprawdę mały dzieciak nie zobaczył czegoś, na co jest zdecydowanie za wcześnie, ale tutaj nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i kontroli nad tym, co dziecko przegląda. Danie czterolatkowi nieograniczonego dostępu do Internetu, żeby mieć święty spokój nie jest dobrym pomysłem.

I jeśli ktoś się łudzi, że wystarczy zainstalować jakąś aplikację, to niech się łudzi dalej. Wystarczy poczytać o Elsagate. W wielkim skrócie: kilka lat temu okazało się, że grupa trolli przygotowywała filmiki wzorowane na typowe, kolorowe produkcje dla kilkulatków. Zaczynały się niewinnie, ale były w nie wplecione szokujące, drastyczne i seksualne treści. Algorytm oczywiście nie był w stanie tego zauważyć i wstawiał taki film do playlisty przygotowywanej na podstawie setek obejrzanych wcześniej pastelowych produkcji dla kilkulatków.

Na szczęście jeśli chodzi o starsze dzieciaki, to nie jest aż tak źle, jak się niektórym wydaje. Pamiętam panikę moralną z czasów własnego dzieciństwa. Akurat wchodziły kasety VHS. Oglądanie filmów na które oficjalnie było się za młodym (głownie klasyków kina sensacyjnego i horrorów) w tajemnicy przed rodzicami stało się chyba doświadczeniem pokoleniowym. Każdy kogo znam to robił, a jednak wyrośliśmy na względnie normalnych ludzi. To samo nieco później z grami komputerowymi - pamiętam panikę moralną, gdy wchodził Doom. Chyba wszyscy znajomi grali w Quake'a, pierwsze GTA czy AvP - często w tajemnicy przed rodzicami. Media przepowiadały, że "brutalne gry komputerowe" miały z nas zrobić psychopatycznych zabójców, a jednak wszyscy moi znajomi wyrośli na względnie normalnych ludzi. To samo z wczesnym Internetem pod koniec lat dziewięćdziesiątych.

Charlie Brooker kilka lat temu zrobił o tym całkiem niezły odcinek "Black Mirror". :)

Nawet wtedy podstawowym problemem jest to, że nie da się przygotować jednego obiektywnego algorytmu, który oceniałby treść na podstawie analizy tekstu czy obrazu. Tutaj zbyt wiele zmiennych odnosi się do bardzo nieuchwytnych aspektów ludzkiej kultury. Przykładowo:

1) Mitologia albo Biblia zawierają sporo naprawdę szokujących i drastycznych treści. Jednak istnieje kulturowe przyzwolenie, żeby dość wcześnie zaznajomić z nimi dzieci i młodzież. To samo chociażby z oryginalnymi wersjami baśni Grimmów, z którymi sam spotkałem się dość wcześnie w dzieciństwie. Jednak bardzo podobne treści w grach czy filmach będą budziły powszechne oburzenie. 2) Nagość jest ok, gdy chodzi o sztukę klasyczną. Możesz zabrać wycieczkę szkolną do galerii malarstwa dziewiętnastowiecznego i większość ludzi się nie oburzy, ponieważ na ścianach wiszą tam akty. Co więcej - algorytmy cenzurujące klasyczną sztukę w Internecie będą odbierane negatywnie. Dużo bardziej stonowane treści w filmie czy grze komputerowej włączają jednak alarmy. 3) Algorytmy mają problem z wychwytywaniem kontekstu. Były chociażby przypadki, kiedy programy do blokowania treści uznawały za "pornografię" treści przeznaczone dla młodzieży wchodzącej w okres dojrzewania. 4) Nie istnieje w 100% uniwersalny zbiór zasad określających co jest dopuszczalne, a co nie. Dla jednego rodzica straszne opowieści będą w porządku, inny będzie chciał ograniczyć dziecku do nich dostęp. Jeden nie będzie miał problemu z jednopłciowym romansem w popularnej serii książek dla młodzieży, inny będzie takim wątkiem oburzony. I teraz spróbuj to opisać algorytmem...
Reply to
Atlantis