Trochę NTG Palmtop

Pomyślałem, aby kolejne moje urządzenie sterowane było nie z procka jednoukładowego (bo to mi się trochę znudziło) ale np z małego palmtopa. Można teraz takie palmtopki kupić za kilkaset zł i ma to to od razu wyświetlacz kolorowy w sobie i dużo pamięci. Problemem może być sterowanie zewnętrznymi urządzeniami ale wystarczy wykorzystać wyjście słuchawkowe i np odpowiednią kombinacją tonów wysyłaną przez palm załaczać w zewnętrznym urządzeniu przekaźniki. Mój problem to taki, ze nie wiem czy da się w prosty sposób pisać jakieś programy na palmtopy np z wykorzystaniem delphi czy czegoś równie banalnego. Jaki tani typ palmtopa można wziąć do eksperymentów? Zbyszek

Reply to
zbino

proponuję SIMPADa. ma windowsa, dwa RSy, dźwięk, ekran dotykowy.jest tylko ciut wiekszy od palma ale cena atrakcyjna, za 200-300 pln bez problemu do dostania.

Reply to
VSS

zbino pisze:

Palmy mają często złącze RS i czasem wystarczy jeszcze starszy model. Pierwszy napotkany link:

Mateusz

Firma Microsoft udostępniła kiedyś coś co nazywało się chyba eVB 3.0 lub podobnie. Jest to taka mocno uproszczona wersja Visual Basica na WinCE. Działa koszmarnie wolno. Jednak jest banalnie prosta do używania i jest za darmo.

Paweł

Reply to
Paweł

A jakie gniazdka mają te rs-y? Bo ja poległem na wykorzystaniu compaq aero - za 100 pln na allegro, tyle że wtyczka do niego dwa razy tyle.

Mirek.

Reply to
Mirek

O cholera - chyba trzeba szukać innej pracy.

Reply to
Bogdan G

jeden RS towtyczka doś popeulrana, taka sama jak w telefonach siemens starszych typów.

a drugi RS wewnatrz, jak sobie wyprowadzisz tak będziesz miał

Reply to
VSS

Użytkownik "zbino" snipped-for-privacy@pocztaonet.pl napisał w wiadomości news:feqso7$ld2$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Oczywiście tak najprościej.

Zobacz Palmphi. Chociaż ostatnoi jakby w miejscu stanęło. (PlamOS) Na WinCE odpowiedział kolega.

Stare Palmy (z PalmOS) miały wyjście RS. Nowsze PDA mają najczęściej USB (ale nie host). pzdr, Andrzej

Reply to
Andrzej

no nie tak bez problemu - szukam od jakiegos czasu i bez powodzenia

Reply to
PAndy

na pazzegro leży, popytzaj na pdaclub i forum simpada.

Reply to
VSS

ale nie za 200 - 300zl - sl4 to siakies 400, ok dzieki

Reply to
PAndy

Tez mam podobny zamysl - moze cos prostszego (mam 2 PalmV w wersji 'otwartej' - kupione za kilkadziesiat zl na allegro). Przede wszystkim mamy od razu wyswietlacz, jakies wejscie (ekran dotykowy), buforowane zasilanie itp. Problem z podlaczeniem bebechow - sam RS niewiele daje, trudno tym sterowac bezposrednio sprzet, a ladowac kolejny procek to bez sensu. Jak sprawdzalem procek tego palma nie ma np. I2C, ale chyba sa wolne chip-selecty, wiec w miare prosto mozna podlaczyc jakis port IO.

Krzysiek Rudnik

Reply to
rudnik