transformator 230V->110V

Czy takie coś

Nada się na domowy transformator obniżający napięcie do 110V? Zastosowanie: urządzenia 110-120V z USA.

Jestem świadom, że z 50Hz nie zrobi się 60Hz, ale poza tym to się nada? W tej chwili mam na uwadzę chłodziarkę zbudowaną na TEC (Peltier), ale jakby to miał być np. 100W kompresor na silniku (AC? DC?) to czy coś ten tego by się mogło gwałtownie i nieoczekiwanie porobić?

Reply to
Marcin Debowski

Dnia Sat, 29 Sep 2018 01:57:30 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

Nada sie do 350VA, a nawet do dwoch urzadzen po 350VA ... ale chyba za drogi. Autotrafo na rdzeniu 200VA zrobi to samo. Chyba, ze chcesz gotowa obudowe ..

Nie da sie w niej podmienic zasilacza ? Tam pewnie jakies 12V DC jest.

bedzie dobry.

Chcę z izolowanym obwodem pierwotnym od wtórnego. Autotrafa są na pojedynczym obwodzie. Naczytałem się opini, że to nie jest najbezpiecznieszy sposób. Z drugiej strony jest tego na tony (sam mam już 2) i nie czyta się jakoś o zalewie trupów z pokopanie prądem. Ale jak mogę mieć nieco bezpieczniej za w sumie niewielką dopłatą to preferowałbym.

Nie wiem. Rozważam dopiero zakup a od czasu do czasu jakieś urządzenia made in USA dla USA only mnie nachodzą, więc patrzę też jak się to mówi perspektywicznie.

Dzięki.

Reply to
Marcin Debowski

[...]

Teraz mam jeszcze jedną zagwozdkę. Jak się zerknie na te wszystkie transformatory, to dla wielu nie mogę znaleźć zalezności między mocą a ceną. Ta sama firma, podobna obudowa, a cena wyższa dla miejszej mocy. Np.

ten (750W, £8x):

vs ten (2k2W, £6x):

Marcin Debowski

Ogolnie urzadzenia powinny byc odizolowane od zasilania sieciowego, wiec autotransformator jest niegrozny. Ale wiadomo - cos nieprzewidzianego sie stanie, to lepiej miec dwie izolacje.

Akurat w tej kategorii chyba nietrudno bedzie kupic urzadzenie z zasilaczem 100-250V.

Pomyliles opisy ... ale faktycznie - nic, tylko brac. Okazja.

Ciekawe - wyprzedaz magazynowa, napiecie niechodliwe.

ale przeczytaj pdf RATING 2.25kVA INTERMITTENT

5 MINS ON 15 MINS OFF

Ale wazy wiecej, to chyba ma moc wieksza niz 750VA.

Wyglada na to, ze to jednak nadal okazja

Ale to nie jest zwykłą lodówka. To jest maszynka do lodów. Nawet egzemplarze, które mogę kupić z Korei są na 110V.

No ale to dla tych 2kW. Przeciez nikt nie spodziewa się, że takie coś pociągnie pełną moc znamionową w trybie ciągłym. 1kW może. Ta 750W to też bym nie zaryzykował cigłym więcej niż połowę. Ciekawe czy to pływa w oleju.

No tez mi wygląda choć nie rozumiem. Raczej tego targać w tę i we wtę nie będę.

Reply to
Marcin Debowski

Ciekawe, czy to sie do czegos nadaje. Wydajnosc chlodzaca Peltierow jest raczej mala.

a w user manual

Important: Make sure the power socket is 100~240 V 50/60Hz AC.

Ale to powinno dzialac bez trafa

Skoro pisza 2.2kVA, to sie tyle spodziewam.

Nie napisali .. to moze i moc ciagla. Tylko uwazaj na te wyjscie 2*110V - z jednego brac 750W nie mozna.

No oko - mogloby. Jest tez spora roznica wagi.

Na zlomie sporo warte bedzie ... chyba, ze z aluminium :-)

Nie denerwuj mnie :)

Ma kupę pozytywnych opinii. Aż tak źle być nie może. Bardziej się obawiam czegoś w stylu DOA (dead on arrival) bo juź to z Amazonem przechodziłem i gdyby nie to, że pojechałem im po PR'ze na FB to byłbym kilka stów w plecy.

Pi-arze na fejsbuku...kurcze, co ja za bełkot tu uskuteczniam.

I tak i nie. Wstawiłem kiedyś 20W moduł do takie turystycznej, pasywnej

30l lodówki i był w stanie zjechać temperaturę o jakieś 15C.

Zobacz sekcje pytań do produktu.

Question:

110v or 220v? Answer: 110v By Delores Withers on April 4, 2017

Question: What's the rated input power supply? 110v or 220v. would love it if it was both so i can send it to my family in the uk. Answer:

110v By joshua h on June 1, 2018

Rozważałem, 30% mniejsza pojemność. Poza tym to co idzie ze Stanów też jest 110V a z DE do mnie nie wyślą.

Reply to
Marcin Debowski

A my tu potrzebujemy ze 30, a nawet 40

Sa i inne.

Zakladam, ze niemcowi oferuja sprzet na 230V.

Dlatego też mamy 110W, 30x mniejszą pojemność i dużą lepszą izolację.

W tych widełkach cenowych?

Tak, ale ja nie Niemiec.

Reply to
Marcin Debowski

Ale do Polski potrzebujesz ? Zamowisz przez niemiecka strone, to zakladam, ze dostaniesz ten sam produkt co Niemiec. Zreszta Amazon.de juz przestal byc nur fur Deutsche, i Polakow tez obsluguje. A najsmieszniejsze jest to, ze dla tych Niemcow to pakuja towar w Polsce ...

To jak znajdziesz jakieś takie urządzenie to poszukaj ciut dłużej wersji Chinskiej/Europejskiej i napewno znajdziesz... Trafo to zawracanie dupy - nie pakowałbym się w to.

Reply to
Pszemol

Czyli obcinasz amerykańską wtyczkę, zakładasz "polską" Schuko z elektrycznego za rogiem i załatwione bez ciężkiego, nieporęcznego trafo.

:-) popsułeś mu zabawę, a on tak bardzo chciał mieć okazję do kupna trafa!

Reply to
Pszemol

Erdolisz Pszemol. Dałem linka. Znajdź mi to urządzenie lokalnie na 220V jak takiś mądry. W Azji Płd-wsch. jestem. Nikt nie potrzebuje ekstra

16kg kloca w chałupie. Mogę je mieć z trafo z US za ca USD 150 lub z EU za 2x tyle. Jaki sens? Są po prostu pewne grupy urządzeń, które nawet na 110V z trafo wychodzą w imporcie z US dużo taniej.
Reply to
Marcin Debowski

Daj sobie spokoj. Przetestowalem robienie lodow w domu. Kazdy ze sklepu jest smaczniejszy. Do tego zrobisz z zoltkami i sie na salmonelle nadziejesz. Byla w domu maszynka do robienia lodow. Wstawialo sie ja do zamrazarki i plaski przewod przycinalo sie drzwiami. Wielkosci dwu litrowego niskiego garnka byla a nie trzydrzwiowej szafy z lustrem. Cos tam potrafila zrobic ale bez przemyslowych dodatkow lody szybko sie topily i nie udalo mi sie zrobic smaku jak kupowanych w litrowych pojemnikach. Dobre wychodzily z gotowej mieszanki do lodow wloskich. Teraz kupuje w pojemnikach w sklepie.

Reply to
Zenek Kapelinder

Czemu taka tania? Zawsze myślałem że to przynajmniej 4x droższe jest.

Reply to
Queequeg

Queequeg

Ja również. Może TEC'y zrobiły się bardziej przystępne? W ciągu ostatnich 3-4 lat nastąpił np. wysyp małych, ale całkiem fajnych lodówek do wina właśnie na TEC'ach.

Ale co do tej konkretnej maszynki do lodów to zaczynam mieć lekkie wątpliwości. Zamraża dobrze - nawet w negatywach to podkreślają, ale znakomita większość */** opinii wymienia kłopoty z mieszaniem. Psuje się, nie miesza, wyłącza. To jest 1/5 wszystkich opinii. Troche dużo.

Reply to
Marcin Debowski

[...]

Z drugiej strony, to to, pod inną nazwą jest jednak dostępne na amazon.de:

Do mnie oczywiście nie ślą, ale do Polski za darmo. Może więc zrobię tak, że zamówię do Polski i z Polski wyślę dalej.

Reply to
Marcin Debowski

[...]

Aaaa.... to jednak nie jest to samo, ale jeszcze poszukałem po symbolu i na Alim też to jest :) W sumie w tym momencie nie wiem czy to dobrze czy źle.

Reply to
Marcin Debowski