Transformator 220V->110V

Czy gdzies w Warszawie mozna kupic - ktos moze zrobic transformator

220V na 110V, moc okolo 1000W. Potrzebuje do sprzetu audio produkcji amerykanskiej

A.L.

Reply to
A.L.

Powitanko,

A na 115 wtornego moze byc?

Jesli tam jest trafo, to prosciej moze byc wymienic na wlasciwe. Przy okazji mozna sprawdzic, czy aby nie ma tam wersji 230/110 w postaci zworki.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

To wtedy wyrzuce go do smietnika. Ale urzadzenia na lampach elektronowych takich rzeczy nei sprawdzaja ani nie sa wrazliwe na czestotliwosc, specjalnie...

A.L.

Reply to
A.L.

Am 18.07.2013 00:47, schrieb A.L.:

Są. Konkretnie transformatory, styczniki przekaźniki i inne elementy indukcyjne. Mają niższą impedancję i skiż tego płynie większy prąd. Można ustrojstwo spalić, co zresztą uczyniłem z pewnym stycznikiem. Wymieniłem wtedy cewkę na takową na 50Hz i hula do dziś.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Pan Waldemar Krzok napisał:

Ciekawe jak z tym radzą (radzili) sobie Japończycy. Tam napięcie w sieci wszędzie jednakie, 100V, ale w części kraju mają częstotliwość 50Hz, a w drugiej części -- 60Hz.

Dnia 12 Aug 2013 17:00:50 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Wystarczy zaprojektowac na 50Hz. No dobra - na 48-62Hz.