Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

RoMan Mandziejewicz pisze:

super, dzieki AK

Reply to
Andrzej Kmicic

Pewnie ma alkohol w butelce po wodzie amoniakalnej.

Reply to
niebieski

kk pisze:

OK dzieki niedoczytałem, swoją drogą to nie wiedziałem ze woda amoniakalna usuwa brud i tlenki miedzi !!!. AK

Reply to
Andrzej Kmicic

Amoniak jest dodawany do bardzo wielu środków czyszczących. Ale w Polsce może byc problem z kupieniem a zbyt intensywne poszukiwania mogą się skończyć zainteresowaniem służb - woda amoniakalna jest używana przy produkcji heroiny metodą "polską" - do uwalniania morfiny z kationitu.

J.F. pisze:

A może jakąś spółkę zawiażemy do papieru i tego stopu ?. Ja to na wsi mieszkam i nie mam mozliwosci zadziałania ale moze kto chetny sie znajdzie ?.

wym.: 13,7 x 7,5 x 1,6 cm waga: 1,61 kg cena: 131.60 PLN

To duża ilość tego stopu a cena nie jest taka maleńka !!! Tez mozna by pociąc na kawałki i podzielić. Do cynowania pewnie 0.16 kg na długo wystarczy wiec byłoby z przesyłka około 20-23 zł.

Ale na Pewno jakiś Allegrowicz to z pewnoscią wczesniej zrobi.

pozdr AK

A papier mozna by jakoś pociąć i podzielic ?.

Reply to
Andrzej Kmicic

RoMan Mandziejewicz pisze:

Tos mnie RoManie zaskoczył :-), kurcze, niebezpieczne to hobby stop Wooda niedozwolony (ciekawe czemu ?) woda amoniakalna podejrzana( jw. specsluzby czuwają) !!!

Heh, Niedługo Panowie własne przyrządy trzeba pozamykac w żelaznych majtkach, bo mogą służyć do niecnych celów.

Kiedyś były czasy, w domach handlowych Chemia cała tablice Mendelejewa w różnych koktailach mozna było nabyc i nikt nie pytał po co.

pozdr AK

Reply to
Andrzej Kmicic

Stop Rosego tutaj. Bo zawiera trujące metale. A ludzie sobie dowcipy w stylu odlewania łyżeczek z takich stopów robili.

Z tego samego powodu nie kupisz elektrolitu do akumulatora. Ani kationitu, ani kwasu octowego "lodowatego". Znaczy - jak się uprzesz, to kupisz, ale oświadczenie o nieużywaniu tego do produkcji narkotyków oraz o zgodzie na zakaz dalszej odsprzedaży podpiszesz i na celowniku służb się znajdziesz. Nawet o czyste rozpuszczalniki coraz trudniej - bo też na pewnym etapie używa się np. acetonu czy toluenu.

A jeszcze nie trzeba? To po co ja sobie klejnoty obcieram? ;)

Recepturę "polskiej heroiny" wymyślono i rozpowszechniono za średniego Gierka. Już schyłkowa komuna interesowała się zakupami "podejrzanych" odczynników, poczynając od saletry potasowej - nie tak reaktywna jak amonowa ale też bombę da się zrobić. I skończyło się peklowanie domowej szyneczki - trzeba przepłacać za "sole peklujące".

A wcześniej bez problemów i mocne kwasy można było kupić. Płytki się trawiło w kilkanaście sekund w azotowym a nie pieprzyło z chlorkiem...

A może się pomyliłeś i włożyłeś naklejkę zamiast podkładu? ;)

Zdecydowanie nie - osiada stop Rosego. Bizmut, cyna i ołów.

Nawet lepiej - to się topi w 94 stopniach (około). Natomiast jeśli pozostawi się zbyt grubą warstwę, to mam mocne obawy o jakość uzyskanych lutowań. No i nie jest to już bezołowiowe.

u mnie w chemicznych podst. kwasy i zasady sa... moze tylko u ciebie w miescie tyle cpunow? ;)

hint - zamawiaj osobiscie w hurtowniach, najlepiej na firme.

--

Reply to
Piotr "Curious" Slawinski

Jasne. Ale od końca komuny minęło 20 lat - jakbyś nie zauważył.

W 1982 roku komuna skierowała mnie do pracy w PHCh "Chemia". Już wtedy zaczęto zwracać uwagę na amoniak i kwas siarkowy i sklep firmowy dostał prikaz, żeby zgłaszać, jakby narkomani o to pytali...

Co do rozpuszczalników, to faktycznie jest jakiś brak jednolitości działań. W jednych sklepach pełne półki, w innych zamiast acetonu - "rozcieńczalnik acetonowy". Nie mam pojęcia, z czego to wynika.

Moze wcale nie ma acetonu, a moze dzieki temu ze 10% czegos innego, to niektorym sie wydaje ze pod ustawe nie podlega. Sam wiesz jak u nas przestrzeganie prawa wyglada, szczegolnie tego ktore niewygodne jest :-)