Telewizory 4K jakoś podejrzanie szybko potaniały...

W dniu 2013-12-22 17:03, Ghost pisze:

nie wiem co to są parametry wydajnościowe

sprawdziłem - identiko matryce AUO:

55" FHD kosztuje 550$ D-LED 450cd 4000:1 P550HVN05.0 55" 4K kosztuje 600$ D-LED 450cd 4000:1 P550QVN01.0
Reply to
fifak

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:rmnrbmcyevw.he8one8eksiy$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Sprawdzic czy nie naukowiec, albo ktos inny, kto uzywa rozumu.

Reply to
Ghost

Użytkownik "fifak" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:52b8715e$0$2146$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Np. to co powoduje, ze da sie na tym filmy ogladac.

Reply to
Ghost

gdzie ten wolny rynek ja sie pytam.. jedyny wolny rynek to gdy chce znaleźć prace.. a i to mam odczucie ze dotyczy tylko mnie... m.

Reply to
michal

Takie cóś, co poznać po czasie reakcji mierzonym w mikrosekundach ;) (choć to akurat nie żart - problem wielokrotnego wyświetlania dla "3D" zwyczajnie znika)

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

Użytkownik sundayman napisał:

Przepraszam, ale o czym w ogóle dyskutujecie? Co to jest "telewizor"? A, przypomniałem sobie - jakiś jeden analogowy kurzy mi się gdzieś w kącie... Juz nawet nie pamiętam jak się go włącza.

Po co to g... w ogóle oglądać - czasu szkoda!

Czy 4CIF czy 4k - treść równie gówniana.

Dnia Mon, 23 Dec 2013 21:21:52 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a): dokładnie.

No coz, jak widac tysiace ludzi sa sklonne zaplacic tysiece $, aby to g* ogladac w "wysokiej jakosci".

Dnia Sun, 22 Dec 2013 19:00:01 -0600, A.L. napisał(a):

A w USA inaczej ? Jak znam politykow to bardzo chetnie podniosa sobie ogladalnosc, ale z drugiej strony prywatna telewizja za darmo ich nie pusci ... choc TVN przeciez tez prywatna.

Znajomi z USA twierdzili ze "100 kanalow i nic ciekawego nie ma" ... cos sie zmienilo ?

{ciach, przeczytane}

Uśmiałem się z kobietą - dokładnie tak to wygląda :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

W dniu 23.12.2013 16:25, Pszemol pisze:

telefon z androidem ma około 200-250 punktów na cal. nie ważne z jakiej odległości - i tak nie zobaczysz - choć najczęściej trzymasz go 25-40 cm od siebie. JEdnak metodą porównania, ustawiając telefon w optymalnej odległości stwierdzisz że jest różnica pomiędzy jedną kreską a dwoma.

mój monitor wyświetla pi razy oko 100 punktów na cal. jest to dla mnie za duża ilość. o ile system operacyjny pozwala na dowolną zmianę czcionek, to strona we flashu już nie. moje oko ma 70-80cm do monitora. tak samo jak w przypaku telefonu jest to za dużo abym rozróżniał piksele. jednak są sytuacje gdy w programie graficznym coś potrzebuje ustawić - do pixela - wtedy zapuszczam żurawia do monitora i robię co muszę.

PRzedmiotowy telewizor wyświetla 4 tyś punktów. gdybyś zakładał że oglądasz go z 70 cm, to miałbyś zdolność postrzegania punktów taką jak na monitorze komputera. W takim przypadku dłuższy bok telewizora musiałby mieć 40 cali czyli ponad metr! W takim przypadku (jesteś bliżej ekranu niż jego wymiar) będziesz miał problem z oglądaniem. Nie twierdzę że się nieda, ale to będzie na granicy widzę naprawdę - mózg podpowiada mi że wiem co tam jest. Rozwiązanie jest proste - trzeba się odsunąć od telewizora. ale zaraz zaraz. szczegółowość ekranu już była za duża! więc abyś widział przynajmniej tyle szczegółów ile przed chwilą, pojedyncze piksele muszą urosnąć, co przekłada się na wymiar ekranu. stąd kolega proponuje większy rozmiar telewizora.

Czy moje zdanie podzielają konsumenci? Napewno nie. Znam wielu którzy kupują full hd 32 cale (tak samo nie rozróżnią pikseli) , a potem narzekają że to chińskie gówno i na starym CRT był lepszy obraz.

ToMasz

Reply to
ToMasz

Dnia Mon, 23 Dec 2013 14:04:24 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

przy 4K to juz nie jest kwestia g* - zwykla TV miala przyzwoita jakosc, dalsze polepszanie niewiele daje.

Owszem, ale ogladaniem bym tego nie nazwal. Jakosc Youtube na calym ekranie odstrecza.

Dostajesz pierdyliard punktow do skillsa: cytowanie.

Reply to
Ghost

Zwykła czyli SD? Jarku, chyba pora na nowe okulary...

Dnia Tue, 24 Dec 2013 11:22:27 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Oj, pora, ale to nie dlatego.

Stara zwykla analogowa. Ogladana z przyzwoitej odleglosci, na sygnale wysokiej jakosci - np reklamie, bo z czerwonymi pilkarzykami na zielonej murawie to roznie bywalo :-)

Amerykanie chwalili swoje cyfrowe satelity za jakosc obrazu ... na moj gust musieli miec fatalne kablowki :-)

Po powiekszeniu odbiornikow moze jej troche brakowalo.

J.

P.S. A jak mnie smieszyly reklamy telewizorow ... jaki krystaliczny obraz, jakie soczyste kolory ... tylko przeciez ogladam to na swoim starym :-)

On 2013-12-23 01:12, sundayman wrote: [...]

E, no na HBO i Cinemax co jakiś czas da się znaleźć coś interesującego i obejrzeć to jak biały człowiek, tj. bez reklam. Poza tym są jeszcze DVD

- np. ja przynajmniej raz w roku muszę obejrzeć wszystkie części Star Wars. :-D W każdym razie mnie zmartwiło całkowite zejście na psy paczki Discovery - prawie cały czas lecą "Łowcy okazji", "Aukcja w ciemno" itp. szajs. No i oczywiście od groma reklam. BBC Knowledge też przesadza - chociaż bardzo lubię Top Gear to ileż razy można serwować ludziom powtórki?! No i fakt, TVP, Polsatów, TVN-ów, FOX-ów, AXN-ów itp. gówien to już po prostu nie da się oglądać.

Reply to
JDX

Pieprzysz jak potłuczony. Właśnie na tvn7 leci całkiem przyjemny w oglądaniu western.

Reply to
kogutek444

On 2013-12-24 23:16, snipped-for-privacy@gmail.com wrote: [...]

Tak, leci. Jako przerywnik pomiędzy reklamami :-D

Reply to
JDX

Taaaa... 15-20 minut na godzinę to reklamy. W HD oczywiście. :-D Przyjemność jak cholera...

Reply to
JDX

eracji TV...

nie kupuj?.