Re: tek serii 4k

Bardzo fajnie opisałeś większość rzeczy o które chciałem zapytać - THX. >

> Masz może moduł USB? Podobno chodzi tylko na 1G.

O USB nic nie wiem.

Ano właśnie, nie ma natomiast częstotliwości akwizycji, trochę szkoda - > choć w sumie to wartość trochę _teoretyczna_.

W opcjach displaya jest do włączenia trigger frequency. Trochę się dziwię, czemu po wciśnięciu defaulta ta opcja jest wyłączona.

Te FFT jest na tyle przemyślane że w nastawach nie grzebię, a i też zbyt wiele to ich nie ma. W zasadzie wszystko wynika z długości rekordu i częst. próbkowania. Reakcja na własności nie wymagające przeliczenia (przesunięcie, skalowanie w Y) jest od razu. No a jak ma przeliczyć, to trwa tyle co ma policzyć:)

Moje wrażenia są takie, że tu nie chodzi o impedancję wejścia, tylko te półtora metra nieekranowanego przewodu. Ostre zbocza mogą się na tym wyłożyć. Szczególnie, gdy dołączenie sondy stworzy odczep w połowie dość długiej ścieżki. Przy sygnałach, gdzie jest jeden nadajnik i jeden odbiornik, chyba najczyściej wychodziły pomiary, gdy sonda była jak najbliżej odbiornika, po prostu przedłużając linię bez tworzenia rozgałęzień.

Jak spodziewasz się robić dzielnik, to pewnie sporo z takich zagadnień ci zniknie, dzielnik powinien jako tako odseparować linię od sondy.

WP

Reply to
WP

eee, to jest częstościomierz na wyjściu wyzwalacza, o ilości akwizycji to nie mówi. Ten częstościomierz jest dokładniejszy niż pomiar częstotliwości przez pomiary automatyczne. I tyle. Jak nie można zapisać próbek (trwa holdoff, zajęta kolejka w DPO itp) to część zdarzeń wyzwalających jest pomijana przez akwizycję. Częstotliwosć wyzwalania sobie a zapis rekordów sobie i to nie jest tożsame. W niektórych oscyloskopach Teka jest licznik akwizycji ale to jest licznik w górę i nie pokazuje ile jest rekordów na sekundę a po prostu ile ich w ogóle zliczył. Mniej więcej widać ile tysięcy przybywa na liczniku.

jak się przejdzie w tryb serwisowy to w DPO/MSO4k jest do FFT menu podobne do klasycznego analizatora, tzn RBW, span itd. Pewnie będzie w którymś z nowych firmware.

do sond logicznych jest nakładka TLAHRA (Tek logic analyzer high resistance adapter czy jakoś tak). Wtedy na wejściu jest wysoka impedancja, układ jest aktywny i zasilany przez USB.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Co jest jeszcze fajnego w serwisowym?

Trzeba zrobić test. Zasilić jeden z kanałów szybkim zboczem i popatrzeć jak reagują sąsiednie kanały - choćby ustawiając nisko próg przełączenia.

Swoją drogą - podają 480M pasma na tych cyfrowych, a to do czegoś zobowiązuje.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.