Szybkostrzelna lampa błyskowa

John Smith napisał(a):

Bo to prawda - aku Sanyo świeżo naładowane pracują poprawnie, ale po kilku dniach bezczynności lampa przestaje ładować się odpowiednio szybko.

Przy okazji - w lampie siedzi 700u/350V Photo.

Reply to
PeJot

Jeżeli ma ponad 10 lat, to i tak już jest do wymiany. Trzeba tylko dobrać dobry zamiennik. K.

Reply to
John Smith

John Smith napisał(a):

A prócz wieku nie ma jakiegoś innego kryterium wymiany, np. rezystancji upływu, którą mogę zmierzyć ?

Bo tu się schody zaczynają.

Reply to
PeJot

Upływ (z wyjątkiem radykalnie dużych wartości) jest tu mało istotny. Interesujące w tym zastosowaniu są głównie pojemność i ESR.

Niestety

:(

Reply to
pisz_na.mirek

pisz snipped-for-privacy@dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl napisał(a):

Czyżby - wydaje mi się że duży upływ miałby wpływ na szybkość ładowania lampy, a w skrajnym przypadku doprowadziłby do takiej sytuacji że przetwornica musiała by cały czas "pompować" ładunek uciekający z kondensatora i w tempie ekspresowym zjadała by zasilanie.

Wydłubię i zmierzę, choć w zasadzie winny już jest znaleziony.

Reply to
PeJot