Sygnał TTL

Witam,

Mam przelacznik koncentryczny ktory przelacza sie sygnalem TTL. Posiada

4 pozycje. I w zaleznosci na ktory pin dostanie sygnal - w tej pozycji sie znajdzie.

Z racji ze nie jestem elektronikiem chcialem zapytac czy taki sygnal moge podac np ze stabilizoatora napiecia 78L05 ?

Czy moze musze jakies skomplikowane uklady robic?

Reply to
ln

Użytkownik "ln" snipped-for-privacy@znalezione.pl napisał w wiadomości news:43eb4158$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Nie, ale z znozki 78L05 podaj sygnal przez rezystor, jaki tam masz 1-10k om bez wiekszej roznicy

Reply to
Kmail

Właściwie powinien być dostępny przewód +5V z tego urządzenia... A jak nie ma, to rzeczywiście podasz przez rezystor jakiekolwiek źródło napięcia od 3-5V i będzie działać. Jest też możliwe, że wejście przełączające TTL tego sterownika ma rezystor podciągający je słabo do szyny +5V wewnątrz urządzenia i wtedy wystarczy zwyczajny stycznik zapodać aby zwierał wejscie do masy urządzenia dla wymuszenia zera i rozwierał (puszczał wolno) dla logicznej jedynki.

Reply to
Pszemol

Pszemol napisał(a):

Urzadzenie ma tylko gniazdo DB9 i znam opis pinow. No i wiem ze przelacza sie sygnalem TTL a w ogole napiecie zasilajace wynosi 24V.

No i wlasnie zasilacz 24V juz mam i pakuje to teraz w odbudowe z przelacznikiem obrotowym tak abym mogl sobie przelaczac wg upodoban.

Podlacze stabilizator i poprobuje z rezystorami. Mam nadzieje ze zadziala.

Przelacznik jest dokladnie taki jak na tej aukcji:

ln

No to przecież masz tam wyłożone jak kawę na ławę: "The operation requires +24v to Pin 1, & ground to pin 2. Operation of the relays can be 5 volts as it is, or higher voltage can be applied to the operating pins. Insert in series about 600 ohms per volt over 5 volts. 4.3 k for 12 volts, and 12k for 24 volts." Czyli nawet ten 7805 niepotrzebny wystarczy opornik ograniczający prąd... Ale to tylko da jedynke logiczna. Jesli jest to rzeczywiscie TTL to otwarte wejscie daje jedynke logiczna nawet bez opornika do (+). Aby wymusic wejscie w stan niski musisz dac zworke do masy.

W praktyce dalbym po jednym oporniku (niech bedzie te wypróbowane

12k) do kazdego wejscia na stale, a ten Twój przelacznik obrotowy ma juz tylko za zadanie zwierac wejsce do masy gdy trzeba logiczne 0.

p.s. uzywasz tych przekazników do czegos ciekawego ?

Reply to
Pszemol

Pszemol napisał(a):

Tak wiem, czytalem. Ale i tak chyba zamontuje stabilizator.

Mam zamiar uzyc go do przelaczania polaryzacji w antenie yagi krzyzowej. W zasadzie wystarczyl by 2 pozycyjny ale 4 pozycyjny byl tanszy :-)

Reply to
ln

Twoja sprawa, ale jest on tam całkowicie niepotrzebny...

No tak czasem bywa. Powodzenia.

Reply to
Pszemol