przelacznik wielu sygnalow

WItam Mam urzadzenie ktore programuje sie za pomoca programatora ktory podlaczony jest do coma Urzadzenie z programatorem podlaczone jest za pomoca 40zylowej tasmy. Do programowania mam 20 sztuk urzadzen i chcialbym to zrobic bez odpinania kabli. Czyli automat Podlaczam 40 urzadzen do jednego przelacznika i on za pomoca jednego programatora przelacza i programuje mi po kolei wszystkie urzadzenia. Pozdrawiam KUBA

Reply to
KUBA

KUBA:

to jest odpowiedź, czy pytanie? Elektroniczne przełączniki do RSów były kiedyś opublikowane w niemieckim ELV, ale osobiście tego egzemplarza w domu nie mam. Poszukaj na ich stronie łebowej

Aha, ty raczej chcesz przełączać te 40 żył. Umć. To będzie dość duże wiadro ze switchami. Jakie tam napięcia są? Same TTLe/CMOsy, czy jakieś wyższe napięcia (lub ujemne)? Jak TTLe, to bym dał worek 74LS244 (100 sztuk w sumie) i dekoder. Jak zrobisz płytę, to nawet elegancko będzie wyglądać.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Nie ma logicznego i ekonomicznego uzasadnienia aby projektowac i wykonywac urzadzenie dla "jednorazowej automatyzacji" 20 ukladow. Nie programujesz ich chyba co dzien (?)!

Reply to
bubba

no może robi to codziennie i wolałby (tak jak i ja) spędzić dzień bardziej produktywnie, niż co 10 minut przepinać ustrojstwa. Tylko w takim przypadku coś takiego się opłaca. A zrobiłbym to tak, jak już opisałem. Może nawet modularnie, po 8 gniazd na płytkę i jeden omnibus do tego. wtedy można zrobić urządzenie do programowania n*8 czegośtam.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok