sprzedaż urządzenia bez CE

Witam, Temat niestety prawniczy - załóżmy, że posiadam w firmie starsze urządzenia, wyprodukowane przed wejściem w życie CE. Czy mogę je sprzedać innej firmie czy musi być CE? W jednej firmie mi powiedzieli, że mają starszy sprzęt elektroniczny bez CE i mogą go używać, ale sprzedać już nie...

PS. a żeby tych prawników... :/

Reply to
Tomek

rozmnotuj kabelki, sprzedawaj jako zostaw DIY (zrob to sam), to chyba nie musi miec CE :D

Reply to
Papkin

Użytkownik "Tomek" snipped-for-privacy@y.z napisał w wiadomości news:fnccr6$90e$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

urządzenia, wyprodukowane przed

jednej firmie mi

ale sprzedać już nie...

Nie po to weszlismy do UE, żebyś w firmie dawał sobie radę bez prawnika, wysokokwalifikowanej księgowej i doradcy d/s certyfikacji. W ten sposób unia tworzy nowe miejsca pracy i zmniejsza bezrobocie!

Włodek ;-)

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Najnowsze przepisy prawne dopuszczają sprzedaż urządzenia bez CE jeżeli urządzenie nie znajduje się w ofercie, ale zostało stworzone dla konkretnej lokalizacji. Przy czym producent ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody.

Robbo

Reply to
Robbo

I caly zysk z automatyzacji, robotyki, komputeryzacji i efektu skali idzie w gwizdek. Robotnik idzie do zwolnienia za to w jego miejsce przyjmuje sie doradcow, etc.

AF

Reply to
Adam Foton

Aktualnie w pewnych sytuacjach, na specjalnych warunkach można robić urządzenia bez CE, gdyż, proszę sobie wyobrazić, Unia Europejska zauważyła, że konieczność wykonywania wielomiesięcznych badań zanim produkt zostanie wypuszczony ogranicza postęp.

Robbo

Reply to
Robbo

Jeśli te urządzenia zostały wprowadzone do obrotu przed wejściem CE to moim zdaniem można je dalej sprzedawać.

Paweł

Reply to
Paweł

Moglbys napisac cos wiecej, albo dac jasniejsze wskazowki/slowa kluczowe, aby poszukac ?

Reply to
voices

Drobne pytanie - czy to co piszesz to jest zaledwie dyrektywa, ktora dopiero zostanie wprowadzona w zycie, czy juz sie zmienily polskie przepisy na lagodniejsze ?

Witam,

Miesiąc temu zakończyłem prawie roczne badania mojego systemu sterowania. Przy okazji dyskutowałem na tematy CE z kierownikiem laboratorium. Z tego co się od niego dowiedziałem, to te łagodniejsze przepisy obowiązują gdzieś od drugiej połowy 2007 roku. Chyba, że mają wejść jeszcze inne, o których nie wiem. Szczegóły w nowej dyrektywie.

Ogólnie (mogę się mylić w szczegółach):

- można sprzedać produkt bez CE jeśli był on robiony na konkretne zamówienie dla konkretnej lokalizacji i nie znajduje się w naszej "stałej" ofercie handlowej; jednak jeżeli produkt taki spowoduje straty, to odpowiada producent,

- słyszałem też o tym, że można w pewnych sytuacjach wprowadzić do obrotu produkt, którego badania dotyczące CE jeszcze się nie zakończyły; jednak jeśli w trakcie dalszych badań okaże się, że wypuszczony już produkt jest wadliwy, to należy go wycofać (bądź zamienić na niewadliwe) z rynku (także te sprzedane egzemplarze).

Jeśli ktoś wie lepiej, to proszę mnie poprawić.

Robbo

Reply to
Robbo

Tylko ze dyrektywa jest zaledwie wytyczna dla poszczegolnych krajow. Kraje same zmieniaja przepisy w terminie pozniejszym.

Co prawda byl juz przypadek zaskarzenia Wlosch za zbyt powolne wprowadzenie dyrektywy w zycie..

Polemizował bym z tym stwierdzeniem. Na jakiej podstawie można? Kilkanaście lat temu po wprowadzeniu CE w Europie splajtowała Polska firma z Wrocławia, gdy pewnego pięknego dnia zawrócono z granicy jej transport oscyloskopów. Zbyszek

Reply to
zbino

Na podstawie tego ze zabrania sie wprowadzac do obrotu [czyli dokonywac pierwszej sprzedazy]

ale byla producentem i usilowala wprowadzic na teren EU.

Radiotechnika ? Aby na pewno to dlatego ? Na produkcji starych i tanich oscyli to by chyba i tak nie przetrwali. Dziwie sie ze ktos chcial to kupic.

do obrotu przed wejściem CE to

Sprzedawali na zachód duże ilości sprzętu i nie zaskoczyli, że pewnego dnia zaczęły obowiązywać przepisy CE. Kolejny transport wrócił z granicy bo nie miał CE. To był początek końca firmy. Tak przynajmniej wieść gminna niesie. Zbyszek

Reply to
zbino