Selektywność odbiornika 433MHz

W dniu 2018-05-29 o 10:32, J.F. pisze:

Już nie wymyślaj. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 25-05-2018 o 11:41, Piotr Gałka pisze:

Tak, spotkałem się z tym, że pilot zdalnego sterowania po upadku powodującym rozbicie obudowy działał tylko tuż przy odbiorniku

Wymienić kwarc.

Zależy jaki to odbiornik. Jeśli naprawdę zgodny z Keeloq, to przyjmuje tysiąc najbliższych kodów z danego pilota. Czyli będąc poza zasięgiem możesz nacisnąć pilota 999 razy, a i tak otworzysz bramę. Uproszczone odbiorniki dekodują tylko stałą część numeru Keeloq i można zaprogramować. Trafiłem też na częściową kompatybilność pomiędzy zestawami nadajnik-odbiornik różnych marek. Piloty można było zaprogramować do obcych odbiorników, ale nie działał jeden z kanałów sterowania.

Jaki to pilot?

yabba

Reply to
yabba

W dniu 2018-05-29 o 12:28, yabba pisze:

Piotr Gałka

Dnia Tue, 29 May 2018 18:06:37 +0200, Piotr Gałka snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisal:

W takich nadajnikach to nie sa kwarce tylko rezonatory dielektryczne, cos jak rezonator wnekowy tylko rozmiar zmniejszony przez duzy epsilon dielektryka wokol. Dokladnosc czestotliwosci i stabilnosc nijak sie ma do kwarcow. A superreakcyjny odbiornik ro raczej ma pasmo odbiory rzedu kilkuset khz.

Reply to
yorgus