Re: Transmisja danych przez sie? energetyczn? - py

Sprzedajesz?

Ja prywatnie? Nie, ale moja firma - owszem. Calkiem niezle sie sprawdzaja.

Tak niepewna technologia w zakładzie przemysłowym?? Jak ktoś kładzie > instalację w hali, gdzie przewód może kosztować 20pln/m, to nie będzie > skąpił na UTP za 1,5pln. Zwykła skrętka jest wielokrotnie szybsza i > pewniejsza. I nie trzeba się martwić, że podłączenie jakiegoś np odkurzacza > przerwie transmisję, która już ledwo działa na 100m.

Brnij dalej. Sprobuj jeszcze zdyskredytowac jakas anegdota. Jak na razie pare instalacji opartych na tej technologii chodzi w ruchu ciaglym i jakos od odkurzacza sprzataczki nie padaja. No, ale jak sie ma doswiadczenie tylko z badziewiem i fuszerka, to sie tak podchodzi do kwestii okablowania strukturalnego...

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

ja tam nie jestem pewien czy adaptacje sieci energetycznej do przesylania danych mozna nazwac okablowaniem strukturalnym ;)

a na marginesie, oczywiscie bywa to przydatne w pewnych okolicznosciach, ale watpie czy jest jakikolwiek sens uzywac tego w domu i ogolnie na 'mala skale', to z zalozenia jest 'proteza' i ma sens kiedy nie ma innych mozliwosci lub sa one bardzo drogie

Reply to
tg

Użytkownik "tg" snipped-for-privacy@bb.cpl napisał w wiadomości news:1173d$4a54adb3$59641b7f$ snipped-for-privacy@news.upc.ie...

Według mnie nawet na bardzo małą skalę czasem może mieć sens choćby ze względów estetycznych (bez kabla na ścianach). Kolega z klasy chciał mieć oprócz dzwonka przy drzwiach jeszcze drugi w swoim pokoju (mniejszej skali chyba już nie da się zdefiniować). Aby nie kłaść kabla sygnał wpuściłem w sieć energetyczną i zrobiłem mu dzwonek, który działał w każdym gniazdku w domu. Jak dokładnie to zrobiłem to już nie pamiętam, ale na pewno zastosowane elementy aktywne były z listy: TG50, TG3A, MP39, MP41 bo tylko takimi wtedy dysponowałem. P.G.

Reply to
Piotr Gałka