Re: Transmisja danych przez sie? energetyczn? - py

Wiele współczesnych odbiorników energii zawiera różne filtry na zasilaniu i

> często jako pierwszy wpięty jest kondensator. Mocno tłumi on takie > transmisje i bardzo dobrze, bo używanie sieci energetycznej do przesyłu > danych to idiotyzm.

Idiotyzmem to sa takie stwierdzenia, jak to Twoje. Zaplac za polozenie powiedzmy 5km kabli zasilajacych w hali produkcyjnej, a potem zastanow sie, czy nie latwiej byloby, gdybys nie potrzebowal jeszcze 5km kabli danych. I juz wiesz, ze to nie idiotyzm, tylko cos, co aktualnie sprzedaje sie jak swieze buleczki...

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Idiotyzmem to sa takie stwierdzenia, jak to Twoje. Zaplac za polozenie powiedzmy 5km kabli zasilajacych w hali produkcyjnej

Z tego co zaobserwowałem, poczytałem i przeprowadzonych prób to transmisja na hali produkcyjnej się nie uda. Zbyt mała impedancja zasilania hali - zapotrzebowanie na prąd jest raczej duże. Generalnie "duże" filtry zasilania w maszynach - często właśnie z pojemnością na wejściu. Opisywał ktoś, że jakość transmisji spadała w godzinach szczytu - więcej podłączonych odbiorników po sąsiedzku.

Dobrym pomysłem wydaje mi się założenie dławika na zasilaniu mieszkania. W przypadku hali produkcyjnej to raczej nierealne.

Reply to
Desoft

Sprzedajesz? Tak niepewna technologia w zakładzie przemysłowym?? Jak ktoś kładzie instalację w hali, gdzie przewód może kosztować 20pln/m, to nie będzie skąpił na UTP za 1,5pln. Zwykła skrętka jest wielokrotnie szybsza i pewniejsza. I nie trzeba się martwić, że podłączenie jakiegoś np odkurzacza przerwie transmisję, która już ledwo działa na 100m.

Ali

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4223 (20090708) __________

lub

Ali