Re: Transmisja danych przez sie? energetyczn? - py

Z tego co zaobserwowałem, poczytałem i przeprowadzonych prób to transmisja

> na hali produkcyjnej się nie uda.

Stoi naukowiec przed zyrafa w ZOO i mowi, ze takie zwierze nie ma prawa istniec. Sprzedajemy napedy z komunikacja przez siec zasilajaca. Maja nawet - przyznaje, ze krzywo przetlumaczona - polska strone:

. Dzialaja, klienci sobie chwala. Oczywiscie, nie jest to lekarstwo na parchy i nie da sie tego rozwiazac zawsze wszedzie i na kazdym kablu, ale na pewno nie jest to "idiotyzm".

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

Taki rozwiązania są znane od dawna. Kiedyś miałem do czynienia z takimi modemami bodajże Powercom. Pracowały na 19200 a nowsza wersja na 38400. Wymaga oddzielenia lini zasilającej specjalnym dość drogim filtrem. W przypadku gdy jest możliwość położenia przewodu jest to rozwiązanie idiotyczne. Ma sens tam gdzie nie ma kabli i jest niemożliwe/kosztowne stosowanie radia. Np aby przesłać powolną transmisję szynoprzewodem. W porównaniu do parametrów współczesnych transmisji przewodowych i bezprzewodowych to jest nieporozumienie.

Reply to
Mario

Mario pisze:

Ależ nawet obecnie po sieci energetycznej można prowadzić całkiem szybką transmisję, nie trzeba od razu kłaść tylko po to dedykowanej skrętki:

Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@45wp.pl napisał w wiadomości news:h35vm7$1dp$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

Właśnie o czymś takim pisałem. Leżą teraz te "wtyczki", bo chciałem sprawdzić jak to działa. Zasięg w linii prostej 10m, przewodu będzie z 30m. Widzą się ale nie słyszą. Poza halą produkcyjną działają.

Reply to
Desoft

Desoft pisze:

Heh, może właśnie dlatego mają w nazwie "Home"...

Reply to
Adam Dybkowski