Re: Serwomechanizm si? "wzbudza" - czy to normalne?

Czy ja postuluję co innego? Nie miałem do czynienia z serwami

> modelarskimi, ale wyobrażam sobie, że napięcie z potencjometru jest > komparowane ze scałkowanym sygnałem sterującym, a wynik podawany na > silnik. Jest inaczej?

Nie, ale stale czasowe sa ustawione na sztywno i impuls musi byc

1...2ms co nie czesciej niz ca. 10-15ms, typ. 20ms, wiec nic z wyzsza czestotliwoscia pracy. Marek
Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Pozwolę sobie z Kolegą się nie zgodzić ;-) Uniwibrator sprzężenia zwrotnego w serwie modelarskim wyzwalany jest zboczem narastającym (a przynajmniej nie natrafiłem na analogowe serwo modelarskie, w którym byłoby inaczej) i impulsy mogą powtarzać się znacznie częściej. Oczywiście nie częściej niż czas trwania samego impulsu :-) Przerwa między kolejnymi impulsami na poziomie 1ms spokojnie wystarczy.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Pozwolę sobie z Kolegą się nie zgodzić ;-)

mam kilka serw, które wspolpracujac z np. sanwa mx3fhss majaca czestotliwosc ramki 100Hz potrafia przy bardzo gwaltownej zmianie polozenia kierownicy wpasc w silne wibracje polaczone z gluchota. Powolna zmiana polozenia przywraca normalne dzialanie. Na apkach z czestotliwoscia ramki rzedu 66 Hz lub mniej efekt nie wystepuje.

Nie schodzilbym z przerwa ponizej okolo 16 ms, jesli sterownik mialby dzialac z praktycznie dowolnym serwomechanizmem.

Reply to
Lukasz Spychalski

Użytkownik Lukasz Spychalski napisał:

Nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale oczywiście go nie wykluczam. To jakiś producent/typ serwa, w którym to występuje czy pojedyncze egzemplarze danego typu ?

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk