Re: Niedzia?aj?ce DVD

> [...] Po zdjęciu pokrywy widzę, że płyta się nie kręci - znaczy się

Wszystko jest na kółkach. Oczyszczenie pomogło, ale jeszcze czasem są problemy - próbuję poprawnie założyć talerzyk na wałek silnika... niepotrzebnie go w ogóle zdjąłem :(

Reply to
Roland

Wszystko jest na kółkach. Oczyszczenie pomogło, ale jeszcze czasem są problemy - próbuję poprawnie założyć talerzyk na wałek silnika... niepotrzebnie go w ogóle zdjąłem :(

racja - tego się nie robi. poprawne założenie talerzyka może być "ręcznie" praktycznie niemożliwe. Odległość od płyty do lasera jest kluczowa niestety.

Proponuję sprawdzić, jaki tam siedzi laser, i wymienić cały tzw. laser pick-up, czyli mechanizm, po którym przemieszcza się laser i w którym jest silniczek z talerzykiem. Bardzo często jest tak, że taki kompletny napęd jest albo bardzo niewiele droższy od samego lasera, albo wręcz tańszy (wiem, też się zdziwiłem parę razy...)

Jeśli masz szczęście, to może toto kosztować kilkadziesiąt zł - a przy okazji będziesz mieć nowy laser, co zapewne i tak wkrótce by Cię czekało (średnio 2 / 3 lata to okres, po którym lasery padają).

Przy wymianie lasera zwróć uwagę, że może on mieć tzw. zworę technologiczną, która zabezpiecza go w transporcie - po założeniu lasera trzeba ją usunąć (najczęściej to kropelka cyny zwierająca dwa pola na obwodzie drukowanym). No i oczywiście - podczas prac z napędem - środki ostrożności ESD ! Czyli nie elektryzująca się odzież, uziemienie itp.

Lasery możesz kupić tutaj

sundayman

... i jeszcze jedno - optykę czyści się za pomocą wacika (takiego patyczka z watą) oraz alkoholu izopropylowego (za kilka zł w sklepach elektronicznych). Nie używać spirytusu, denaturatu itp !

Przed i po przemyciu soczewki optykę można (i należy) przedmuchać sprężonym powietrzem (też do kupienia w sklepach elektronicznych). Oczywiście z wyczuciem i ostrożnie.

pozdr.

Reply to
sundayman