Naprawa, czyszczenie ksero

Witam, Dostałem stare ksero Canon NP-1020. Jest z nim taki problem że odbitka jest niezbyt ostra oraz na połowie kartki tło jest ciemniejsze. Nie da się uzyskać takiej samej jasności na całej odbitce. Wymieniłem toner na jakiś zamiennik, ale do tego modelu. Do tonera była dodana taka listewka z filcem do oczyszczania wałka podgrzewającego kartkę, zaraz przed jej wysunięciem na zewnątrz. Poprzednia listewka była brudna, ale wymiana nie polepszyła jakości odbitek. Zauważyłem uszkodzenie powierzchni wałka, ale ma małą powierzchnię i nie widać wpływu tego uszkodzenia na odbitkę. Pozatym często pojawia się problem z pobieraniem papieru z podajnika, papier zacina się w środku ksera. Czy ktoś może mi coś doradzić jak naprawić usterki ? Może wystarczy coś przeczyścić ? W okolicy pojemnika na toner jest jakaś dziwna jakby korbka, oraz wyciągana listewka, do czego to służy ?

Reply to
xXx
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Michal Kawecki

Przeczyściłem wacikiem zgodnie z serwisówką transfer corona wire w ceowniku na spodzie kserokopiarki. Cały ceownik był brudny ale to nie było przyczyną zaciemniania jednej strony kartki. Zrobiłem test i wyłączyłem ksero podczas skanowania kartki, i na czerwonym wałku (drum) widać nałożony toner i widać że od połowy wałka jest nałożone coraz więcej toneru tak że tło ciemnieje. Więc problem raczej musi być gdzieś przy nakładaniu toneru na wałek. Po zrobieniu odbitki czerwony wałek jest czysty. Na obrazku gdzie pokazane jest czyszczenie tego druta który chyba idzie wzdłuż ceownika, (w każdym razie taki drut tam widzę) są też narysowane ukośne druty w poprzek ceownika, ale nic takiego u mnie nie ma. Poza tym o ile dobrze rozumiem rysunki to ten drut w ceowniku ma za zadanie przyciągnąć toner z wałka na papier, a już na wałku widać że jest tonera za dużo. Przeczyściłem też primary corona wire, wyciągając i wsuwając kilka razy metalową listwę. Pojemnik na niewykorzystany toner był pełny, ale kontrolka przepełnienia jeszcze się nie świeciła. Wysypałem ten toner ale nic to nie pomogło. Zrobiłem zdjęcie odbitki może to coś pomoże w diagnozie problemu ?

xXx