Re: Niedzia?aj?ce DVD

Wszystko jest na kółkach. Oczyszczenie pomogło, ale jeszcze czasem są

> problemy - próbuję poprawnie założyć talerzyk na wałek silnika... > niepotrzebnie go w ogóle zdjąłem :( > racja - tego się nie robi. poprawne założenie talerzyka może być "ręcznie" > praktycznie niemożliwe. > Odległość od płyty do lasera jest kluczowa niestety.

Udało mi sie na próbę wczoraj tak ustawić że odtwarzał film. Niestety napęd hałasuje - może to tylko wibracje płyty?

Proponuję sprawdzić, jaki tam siedzi laser, i wymienić cały tzw. laser > pick-up, czyli mechanizm, po którym przemieszcza się laser i w którym jest > silniczek

Jak mogę się dowiedzieć jaki to typ? Czy te lasery są jakieś uniwersalne, czy konkretny model od producenta musi mieć dedykowany dla siebie laser? Czy jak zapodam fotki, to mogę liczyć na ew. pomoc w identyfikacji?

z talerzykiem. Bardzo często jest tak, że taki kompletny napęd jest albo > bardzo niewiele droższy od samego lasera, albo wręcz tańszy (wiem, też się > zdziwiłem parę razy...) [...]

Przy okazji. Widziałem na ceneo.pl odtwarzacze w cenach od 80 zł! Dlaczego one są aż tak tanie? Przykładowo widziałem KORR za 80 zł... Czy w takim razie warto w ogóle inwestować w laser do GRUNDIGa?

Pozdrawiam,

Roland

Reply to
Roland

Roland pisze:

To zależy od jakości przetwornika C/A obrazu. Ja mam Panasonica i jakością bije na głowę wszystkie Korry, Manty itp. Więc jeśli ten Grundig jest dobrej jakości, to opłaca się.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Nie mam pojęcia, zdalnie trudno powiedzieć...Raczej stawiałbym na głośną pracę mechaniki lasera - musi korygować niepoprawne ustawienie odległości lasera od płyty.

Żeby się dowiedzieć, trzeba znaleźć numer na samym laserze. Czasem to jest naklejka, czasem jest wytłoczony na plastyku - różnie. Ale w 98% przypadków jest ten numer. Chociaż czasem trudno znaleźć :) Fotki moga pomóc - chociaż - też nie na 100%... Nie wiem jak jest z grundigami - jedne firmy stosują bardzo popularne lasery, inne - bardziej egzotyczne. Ale, moim zdaniem - do urządzenia sprzed 2/3 lat nie powinno być raczej problemu z dostaniem.

Dlaczego są tanie ? Bo produkcja nie jest droga... :) Raczej pytanie powinno brzmieć - dlaczego inne są tak drogie ? A czy warto inwestować w naprawę Grundiga ? Kwestia gustu. W serwisie, w którym pracuję wymiana typowego lasera to koszt około 130 - 180 zł. Nie trafiają do nas grundigi, więc nie znam tematu. Ale moim zdaniem - o ile to nie jest jakiś "lepsiejszy" model, to rzeczywiście sensowniejsze może być kupienie manty za 150 zł :) Chyba że jesteś emocjonalnie związany z urządzeniem :)

pozdr.

Reply to
sundayman