Re: Medion MD 41400 - Problem z nawigacj? i czy kto?posiada manual?

Ja nie trafiłem. Może Automapa to wyłapuje, bo zdaje się to być możliwe.

Jest mozliwe, TomTom wygladza drogi, iGO odwrotnie: wylapuje takie ostre katy i ostrzega przed nimi... Co lepsze - mozna sie poklocic :)

> TomTom tez juz dysponuje mapami pl, nie wiem, jak dobrymi. > No to ja właśnie z rok temu trafiłem na TomToma bez Polski.

nadal mozna kupic bez PL, ale mape juz maja. I zestaw POI takze dosc sensowny do niej.

Za to w Polsce brakuje wielu głównych dróg *również* w terenie. > Choćby autostrady z Warszawy na zachód, przez Poznań do Berlina.

A2? W moim iGO jest.

A jest coś, co ma stałą aktualizację przez Internet? Taką, żeby > ciągnął drobne poprawki w małych plikach przez GPRS? Automapę, jak > się ma opłacony abonament, aktualizuje się przez *wymianę* całych > plików z mapami, a to nie to samo.

Nie i nie sadze, zeby sie pojawilo. Mapy to dosc potezne ilosci danych, nawet mimo kompresji. Pliki danych sa odpowiednio sortowane, zeby dalo sie latwo i szybko znalezc powiazane ze soba drogi, oraz ulatwic routing na duze odleglosci (klasy abstrakcji, ogolna przepustowosc sieci w rejonie itp). Update w locie wymagalby przetworzenia tego wszystkiego na nowo na komputerze uzyszkodnika, czyli udostepnienie - de facto - algorytmow sortowania publice...

Co daloby sie zrobic, na co licze zreszta, to uaktualnianie ,,w locie'' (moze byc offline, na domowym PC, raz dziennie) trwalych blokad drog, ograniczen predkosci itp. Np. wiadomo, ze od kiedystam sa roboty drogowe na Hucisku w Gdansku i mimo, ze objazd przez sasiednia dzielnice nie ma normalnie sensu, to w praktyce do konca remontu nie ma co sie do centrum Gdanska zblizac. To nie wymaga zmiany topologii mapy, a jedynie zmiane wag poszczegolnych drog, aby odstraszyc router od odcinkow przeciazonych ruchem.

Reply to
Marek Lewandowski

Pan Marek Lewandowski napisał:

Jako autostradę zaznaczyli? A to mitomani. Ja bym złożył reklamację. W terenie ta droga wygląda zgoła inaczej.

Do Automapy zdaje się można w tym trybie dodawać punkty, na przykład z radarami. Nigdy z tego nie korzystałem. Punkt może chyba też oznaczać blokadę odcinka drogi (całkowitą), a to wpływa na wyznaczanie tras. To jeszcze nie jest przypisywanie wag.

Reply to
Jarosław Sokołowski