Re: Problem z radiem (i babcią ;)

Bartek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wrote: : Moja babcia używa radia na falach długich (słucha programu 1 PR). : Kłopot polega na tym, że gdy włączam komputer babcia ma zakłócenia na tych : falach (wcześniej ich nie miała). Sprawdziliśmy, że przyczyną jest tu komp : lub kable, kt. go zasilają...

Zasilacze komputerowe czesto nie maja filtrow przeciwzakloceniowych - na plytce jest miejsce, ale dla "oszczednosci" nie sa zamontowane kondensatory, a zamiast dlawikow sa zworki z drutu. Niestety, taki zlom jest najczesciej sprzedawany w naszym kraju...

Mozna zamontowac brakujace elementy (dlawik oraz kondensatory, tylko trzeba miec odpowiednie!), albo wymienic zasilacz na taki nieco drozszy, z certyfikatem CE. Filtr na zewnatrz (w listwie zasilajacej) niewiele da - przewod sieciowy dziala jako antena.

Poza tym - uziemic (rowniez dla bezpieczenstwa, wlasnego i babci) i zamknac obudowe komputera (jak doczytalem dalej w watku) - bywa, ze np. magistrala 100MHz zakloca odbior UKF (tutaj PR3 99.9MHz), blachy obudowy dosc skutecznie to ekranuja.

Swoja droga - jaka jest tu odpowiedzialnosc sprzedawcy sprzetu? Czy np. sklep/hurtownie komputerowa ktora sprzedala taki "siejacy" zasilacz mozna postraszyc URTiP-em?

pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz

Ale czy jesteś pewien, że jest to wina zasilacza? bo równie dobrze może zakłócać przetwornica w moniotorze. Albo generator na płycie. a że tam są różne częstotliwości to różne harmoniczne mogą się pojawiać. Chociaż mi się wydaje, że to jednak zakłóca monitor. dość często na radiu nie ma zakłoceń, a jak przełącze kompa na tryb ms-dos Czyli ina f odświeżania zaczyna piszczeć. No ale to moje radio i komp. PawełJ

Dnia Sat, 9 Aug 2003 20:13:45 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja Bartek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> nadała:

Ciężka sprawa - mam ten sam problem, i różnymi technikami próbowałem - nic to nie daje :( Jak mieszkasz w bloku to dodatkowo sieją ci sąsiedzi. Ja mieszkam w bloku na ostatnim piętrze - nademną jest blaszany dach - świetnie to tłumi fale. Rozwiązaniem skutecznym, ale rzadko kiedy realnym to 20 metrów drutu za oknem (antena zewnętrzna). Działa - sprawdzałem :)

Reply to
Tomasz Szcześniak

Twoja babcia może nasłać na Ciebie URTiP......

Mario

Reply to
Mario

"Pawe?J" <pawel snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wrote: : Ale czy jeste? pewien, ?e jest to wina zasilacza? bo r?wnie dobrze mo?e : zak??ca? przetwornica w moniotorze. Albo generator na p?ycie. a ?e tam s? : r??ne cz?stotliwo?ci to r??ne harmoniczne mog? si? pojawia?.

Jestem raczej pewien - poza sprzetem biurkowym, mam jeszcze dwa serwery bez monitorow. Mialem dosc zaklocony odbior radiowy na falach dlugich, mimo ze to wies (zadnego przemyslu w poblizu). Po zamontowaniu w zasilaczach brakujacych elementow (akurat mialem pod reka: X2 150n, Y2 2n2, U15L21) tylko troche cos slychac chwile po wlaczeniu (rozpedzajace sie dyski), potem juz cisza. Teraz za to slychac zaklocenia z kabla przy pisaniu na klawiaturze :)

Byly to tanie zasilacze ATX 230W (razem z obudowa midi-tower, blacha cienka jak w puszce od piwa - cena 79PLN + VAT w MSD). Monitory chyba jednak sa lepiej robione, nie warto dla kilku PLN roznicy w cenie robic roznych modeli dla Polski i dla Unii Europejskiej...

: Chocia? mi si? wydaje, ?e to jednak zak??ca monitor. do?? cz?sto na radiu : nie ma zak?oce?, a jak prze??cze kompa na tryb ms-dos Czyli ina f : od?wie?ania zaczyna piszcze?.

Moze byc inna przyczyna - DOS nie oszczedza pradu, procesor caly czas pracuje z pelna wydajnoscia czekajac na nacisniecie klawisza. Obserwuje to na notebook-u - pod Linuksem wcale mi sie nie wlacza wentylator CPU, pod DOSem czesto, pod Win98 tylko kiedy sie zawiesi lub kiedy dziala jakis tam animowany wygaszacz ekranu.

Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz

a moze lepiej by babcia sluchala radia z buzia :) ?

Reply to
krzys_iek

zlikwiduj Babcie.

pozdrawiam