Re: Medion MD 41400 - Problem z nawigacj? i czy kto?posiada manual?

Dziękuje bardzo za informację. Właśnie powinienem coś kupić,

> a spodziewałem się, że znowu trzeba będzie mieć dwa systemy > dla dwóch brzegów Odry.

iGO 2006 ma rowniez mapy PL, choc w obecnej wersji kategorie drog sa nieco hmm... pozostawiajace do zyczenia. Czytaj: w obrebie miast dojechanie od A do B jest bezproblemowe (sprawdzony organoleptycznie Gdansk), od miasta do miasta rowniez, ALE czasem ni z gruszki ni z pietruszki nawigacja pcha Cie np. w drogi gruntowe. Mapa jest dokladna: ta droga tam jest i jest przejezdna, ale jest GRUNTOWA a nie UTWARDZONA. Po prostu w np. Borach Tucholskich za podklad wzieto jakas mape, gdzie nie bylo rozgraniczenia gruntowki-wyasfaltowane i masz niespodziewajke. Nie wiem, jak tam Automapa sobie z tym radzi, bo dostawca map niby ten sam (TeleAtlas).

Poza tym w wielu miejscach sa ghost-vertices, znaczy, droga jest normalnie definiowana jako linia lamana. Jesli przy digitalizacji (robionej klik-po-kliku recznie) lub czyszczeniu mapy po autodigitalizacji zostana dwa wierzcholki lamanej bardzo blisko siebie, ale w niezerowej odleglosci, moga byc rozpoznawane jako ostry zakret. Sporo takich miejsc na mapie PL znalazlem...

TomTom tez juz dysponuje mapami pl, nie wiem, jak dobrymi.

Niemniej, mapy Polski sa duuuuuuuzo lepsze niz np. mapy Grecji - tam brakuje nawet glownych drog nieraz...

Reply to
Marek Lewandowski

Pan Marek Lewandowski napisał:

[...]

Automapa ma podobnie. Niby jest do wyboru opcja 'trasa najkrótsza' vs. 'trasa najszybsza', ale błędy się zdarzają. Ostatnio mnie próbowała zwieść z szerokiej asfaltowanej drogi wprost na manowce, w leśny dukt. W okolicach Warszawy to było. Oczywiście w opcji "szybkiej". Nie wiem, czy bym tam dwieście metrów zaoszczędził, a strata kilku minut murowana. Strat w sprzęcie też nie wykluczam, bo droga wygladała na taką, że koło można urwać. Oczywiście olałem dobre rady. Ale i tak uważam, że to dobry program.

Ja nie trafiłem. Może Automapa to wyłapuje, bo zdaje się to być możliwe. Albo skorygowali mapy. A może po prostu nie trafiłem na taką drogę. Za to zdarza się, że gdzieś na drodze zagada "jesteś poza trasą" -- widać niezbyt dokładnie wprowadzony przebieg jezdni.

No to ja właśnie z rok temu trafiłem na TomToma bez Polski.

Za to w Polsce brakuje wielu głównych dróg *również* w terenie. Choćby autostrady z Warszawy na zachód, przez Poznań do Berlina.

A jest coś, co ma stałą aktualizację przez Internet? Taką, żeby ciągnął drobne poprawki w małych plikach przez GPRS? Automapę, jak się ma opłacony abonament, aktualizuje się przez *wymianę* całych plików z mapami, a to nie to samo.

Reply to
Jarosław Sokołowski