Re: kradzie?pr?du

Jarosław Sokołowski pisze:

Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze kilka lat temu nie było na rynku kotłów małej mocy, nadających się do ogrzewania małych mieszkań. W efekcie 35 m^2 ogrzewał kocioł minimalnej mocy 7.5kW, taki sam co za ścianą ogrzewa 85 m^2. Efekty przewymiarowania przekładają się na awaryjność.

Może =/= potrafi.

Reply to
PeJot

Pan J.F napisał:

Temperaturę wody, tak mniej więcej. Czyli to, co powinno się zmieniać. Gdyby ktoś chciał teraz wdrożyć termoregulację budynku, to te zawory by to skutecznie uniemożliwiły.

Tylko po co, skoro nie będzie z tego oszczędności?

Jak ktoś w to wierzy.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan PeJot napisał:

To znaczy jak się przekładają? Bo jakoś trudno mi do tego zbudować sensowną teorię.

To sobie kupi. A na tej grupie powinni być tacy, co potrafią. Więc mogą sobie zrobić. Albo komuś sprzedać.

Jarek

PS Są systemy kotłów gazowych do grzania wody, w których unika się prze- lub niedowymiarowania. Takie skalowalne rozwiązanie -- jak potrzeba większej wydajności, stawia się obok drugi moduł podłączony równolegle. Albo trzeci i czwarty. Wszystko na zewnątrz budynku, nie potrzeba nawet komina, spaliny idą przez jakąś kratkę. Tylko rurki do gazu i wody. Poraz pierwszy spotkałem się z takim rozwiązaniem (do grzania ciepłej wody użytkowej) w domach na Coogee.

Czy ten adres czerpie jakąś inspirację z tamtego miejsca?

Reply to
Jarosław Sokołowski

J.F. pisze:

Jeśli prawidłowo dobrane, to nie są kiepskie tylko powolne, co nie jest żadną wadą.

Reply to
PeJot

Kiepskie sa. Przy -15 trzeba odkrecac, przy -0 przykrecac.

Jarosław Sokołowski pisze:

Po po pierwsze to taki kocioł nie pracuje na optymalnej sprawności, a po drugie koszmarnie często się załącza, co się przekłada na awaryjność.

A to trzeba by spytać właściciela strony, ale to nie wykluczone.

Reply to
PeJot

Pan PeJot napisał:

Sprawność i awaryjność to chyba nie są rzeczy specjalnie mocno powiązane.

Nie ma modulacji płomienia?

Miałem wrażenie, że pytam właściciela. Nawet literki mi się zgadzają. Jestem w błędzie?

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan J.F napisał:

Nie zawory kiepskie, tylko metoda do bani. Jaka jest temperatura powietrza w pobliżu grzejnika (którą może zmierzyć zawór) przy

-15° i przy zerze? Mam na myśli temperaturę, przy której reszta pokoju ma ludzkie warunki.

Reply to
Jarosław Sokołowski

A może automatyka na węźle zbyt wolno reaguje na zmiany temp. zewnętrznej.

Reply to
PeJot

Jarosław Sokołowski pisze:

Płomień jest zmodulowany na minimum a i tak za duży.

Właściciela szukaj tu:

PeJot

Nie, po prostu maja za maly zakres regulacji/wspolczynnik proporcjonalny. W dodatku montaz w zasadzie wyklucza poprawna prace.

Pan PeJot napisał:

Z tego co zrozumiałem, oni tam nie mają automatyki w węźle (jeśli kiedyś była, to została zdekomunizowana). Poza tym gdyby była, to i tak lokalny termostat przezwycięży jej niecne knowania.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan PeJot napisał:

Widywałem płomień zmodulowany (tak na oko) do kilku procent mocy maksymalnej. Nie da się tego gdzieś w piecu ustawić?

Jest nawet "Słow kilka o mnie" --

Jarosław Sokołowski

W dniu 2010-02-07 14:43, PeJot pisze:

powiedz jeszcze, że da się dobrać taki zawór, który zapewni właściwą regulację, jak Ci MPC w dzień (jak chciałbyś mieć ciepło) daje na wlocie do mieszkania temperaturę wody 50 stopni, a o 1 w nocy, jak chciałbyś mieć na noc chłodniej) 90 stopni..

Reply to
Michał Baszyński

Czyli są źle dobrane do wkładki zaworowej.

Reply to
PeJot

Czyli są źle dobrane do wkładki zaworowej. Podobno 1 groszowa moneta potrafi pomóc :)

Reply to
PeJot

Michał Baszyński pisze:

I to pewnie jeszcze w instalacji pojemności 500 litrów ? Nie oczekuj cudów, ale można by poeksperymentować z czymś takim:

PeJot

Jarosław Sokołowski pisze:

W tym kotle fabrycznie nie da się, ale ZTCW instalatorzy kryzują dopływ gazu.

Reply to
PeJot

Pan PeJot napisał:

A co tam jest za zawór gazowy? Ja mam jakiś taki Honeywell, który ma w sobie elektrozawór, zawór bezpieczeństwa i modulator. Można śrubą uregulować maksymalny i minimalny płomień, a napięciem da się ustawić każdy stan pośredni. Piec ma dwadzieścia lat.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

Nie wiem, trzeba by osłonę ściągać. W dokumentacji nie ma danych, jest tylko " elektrozawór modulujący zapewnia odpowiedni przepływ gazu pomiędzy minimalną i maksymalną mocą". I ta minimalna moc CO ( jakieś

7.5 kW ) do ogrzewania małych mieszkań jest sporo za duża. U mnie w większym mieszkaniu kocioł w funkcji CO pracuje najczęściej na minimalnej mocy, choćby w sytuacji gdy część grzejników jest pozamykana przez głowice.
Reply to
PeJot