Re: Obliczenie napi?? w w?z?ach dowolnej sieci r

Metoda transformacji ma tę przewagę nad metodami macierzowymi że

> minimalizuje ilość odejmowań co czyni ją mniej wrażliwą na błędy > wynikające z arytmetyki skończonej precyzji. Metody macierzowe w > praktyce potrafią się okazać zupełnie nieprzydatne.

A do tego, dla takiego laika jak ja jest prostsza... Wymaga jednak dość skomplikowanego algorytmu dekompozycji, coś jak ocena nawiasów w skomplikowanym równaniu.

Na oko, trzeba iść jednocześnie od każdego z końców w stronę środka... nie wiem ,czy ktoś już coś takiego wykonywał.

Reply to
Jan Górski

Jan Górski pisze:

Nie wiem, jak bardzo chcesz mieść to zalgorytmizowane. Ale może poprostu wziąć pierwszy lepszy LtSpice czy PsSpice Student, czy cokolwiek, i sobie te rezystorki malować i analizować w dziedzinie dc.

Reply to
PH

Użytkownik Jan Górski napisał:

Jak wrzucisz to w program rozwiązujący symbolicznie (w MathLaba albo coś podobnego) to łatwiej macierzowo. Ale jak próbować to na żywca eliminacją Gaussa albo wyznacznikiem liczyć numerycznie to nie należy się potem dziwić.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"