Re: Kondensator między stroną pierwotną i wtórn

> Nie. Zazwyczaj stosuje się pełny filtr zakłóceń wspólnych i wtedy do PE

Nie stosuje się, choć są „konstruktorzy”, którym się zdarza go jeszcze wcisnąć. No i przypadek rozłączenia masy sygnałowej od PE - wtedy masę sygnałową warto do PE połączyć pojemnością właśnie. Brumić nie będzie

- za duża impedancją dla 50 Hz a zakłócenia zbierze.

[...]

>>> wariował. Też kopała :) >> Miała przebicie. Częste w chińszczyźnie :'( > To nie było mocne kopanie, raczej właśnie takie uczucie, jak na innych > ładowarkach. Po prostu ekran wariował i to była jedyna różnica. Chyba > jakby miała przebicie, to kopałaby porządnie, a nie lekko smyrała?

Dopóki drugą ręką się nie uziemisz, to możesz nawet nie czuć przebicia.

Ale tak, naoglądałem się ładowarek, w których jedyną izolacją jest lakier > na DNE, pół milimetra odstępu na PCB i zwykły (a nie Y1) kondensator.

We współczesnych transformatorach mógłbyś się nabrać - druty FIW wyglądają jak DNE ale ich izolacja wytrzymuje nawet kilkanaście kV. No i z założenia są zero-defect w odróżnieniu od DNE, które z założenia są przez normy traktowane jakby były gołe.

No tak, ma sens.

Mówisz, że stojąc na podłodze można sobie ot tak dotknąć fazy i tylko lekko przyszczypie? (Nie żebym zamierzał spróbować.)

O, tego nie znałem.

Inna sprawa, to czy w chińskiej ładowarce za 5 zł można liczyć na FIW...

Reply to
Queequeg

Tak. Zalezy oczywiscie z czego podloga - ale suche drewno, panele, kafelki, linoeum, dywan, a nawet beton - izoluja.

Dodatkowo masz przeciez jakies buty czy kapcie.

Ale ...

Ciakawe jakie bylo napiecie.