Re: kondensator

Reply to
Marcin Osiniak

jest bipolarny.

Reply to
c4

kondensator o pojemności C i tolerancją +- ileśtam ma tą pojemność C (z dokładnością do tolerancji) dla dowolnego napięcia w warunkach quasi-stacjonarnych (czyli dla prądu stałego i niezbyt zmiennego). Pojemność kondensatora nie zależy zbyt od napięcia na nim panującego. Dlatego żartujesz.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Marcin Osiniak

wydaje mi sie ze Marcin mial na mysli wielkosc ladunku elektrycznego

zlodziej podatkow

Reply to
z³odziej podatków

Thu, 31 Jul 2003 22:25:36 +0200 jednostka biologiczna o nazwie badworm wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Dzisiaj robilem test: wzialem 47u/6,3V produkcji Elwy i podpialem pod

20V :-)) Kondensator troche sie nagrzal (najwiecej ile przez niego plynelo to ok 250mA !!! :-) ), ale po paru minutach ostygl i chyba rzeczywiscie uodpornil sie na to napiecie, bo nawet prad przestal przez niego plynac :-)))))) jednak spuchl juz conieco (tzn. bylo widac ze chce wypluc gume z dolu :-)) ) Poniewaz przestalo byc ciekawe, odwrocilem polaryzacje, amperomierz w zasilaczu przez kilka sekund pokazal ok. 1A :-))) a potem bylo bum i kupa cuchnacego dymu :-))))

Nastepnym razem sprobuje z kondensatorami chinskimi :-))) Mam nawet tu w laboratorium zasilacz 150V :-))))

Reply to
BLE_Maciek

Fri, 01 Aug 2003 13:00:29 +0200 jednostka biologiczna o nazwie J.F. wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Wiem :-))) ale chcialem zobaczyc co bedzie jak od razu przywale mu 20V

Totez zaslonie sie od ewentualnych skutkow wybuchu :-))))

Reply to
BLE_Maciek

Friday, August 01, 2003, 1:03:58 PM,BLE_Maciek nastukał(ła):

B> Fri, 01 Aug 2003 13:00:29 +0200 jednostka biologiczna o nazwie J.F. B> snipped-for-privacy@poczta.onet.pl.nospam> wyslala do portu 119 B> jednego z serwerow news nastepujace dane:

B> Wiem :-))) ale chcialem zobaczyc co bedzie jak od razu przywale mu 20V

> [...]

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=