Re: Falowód na rurce srebrnej

On 23 Lis, 09:49, "A. Grodecki" snipped-for-privacy@adresu.com wrote: >

> [...]

Właśnie!... A jeżeli ten szybki sygnał jest cyfrowym różnicowym NECL'em. To czy skręcać parkę na jakimś Kynarku, czy raczej pojedynczo na 50Ohm przewodzie?

Reply to
Michal.Adamczewski

snipped-for-privacy@googlemail.com napisał(a):

Sprawa potrzeby dopasowania falowego jest prosta. Jeśli sygnał ma na tyle szerokie pasmo, że odbicia w linii połaczeniowej mogłyby go w sposób istotny zniekształcić, wtedy nalezy stosowac dopasowanie lub przynajmniej upewnic się, że odbicie nie będzie przeszkadzać. Inna jest sytuacja w przypasku sygnału sinusoidalnego 1.3GHz a inna w przypadku przebiegu prostokątnego o pasmie 1.3GHz. W przypadku przebiegu prostokątnego niedopasowanie na krótkim odcinku może być zupełnie nieszkodliwe dla logiki działania całości (np przepięcia na zboczach). Jednak w przypadku sinusiody, czyli sygnału o "parametrach analogowych" niedopasowanie może poważnie zakłócić lub nawet uniemożliwić pracę. Dodatkowe zagadnienie to problem zakłócania pracy układu przez nadmiarową emisję EM z takiego połączenia oraz problem EMC.

Tak czy owak dobrą szkołą jest prowadzenie sygnałów WŁAŚCIWYMI do aplikacji liniami transmisyjnymi, a nie byle czym.

Reply to
A. Grodecki