Irda na usb jako oscyloskop na piloty.

Witam. Jest moze taki program co by mi pokazywal w postaci wykresu jak na oscyloskopie impulsy pilotow na podczerwien? Przy wykorzystaniu Irdy na usb.

Reply to
Macko

Wątpliwe, bo to się rządzi swoim protokołem. Natomiast TSOP + wtyczka (i drobne części za 1zł) + lirc (xmode2) da spokojnie radę. Ale najlepiej analizator stanów logicznych, bo TSOP i tak będzie Ci pokazywał rózne czasy 'impulsów' w zależności od odległości od pilota.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

TSOP daje sygnał na wyjściu dopiero po kilku okresach sygnału IR (z tego co pamiętam, to powinien się 'zdecydować' do 6 okresów). W zależności od jakości sygnału, to sygnał na wyjściu może się pojawić szybciej lub później. Jeżeli pilot nadaje w jakimś standardzie, to można znaleźć jak powinien wyglądać na prawdę przebieg na podstawie tego co odczytałeś, ale w przypadku niestandardowych przebiegów zaczyna to już być problem.

Dodatkowo przy pomocy TSOP nie stwierdzisz czy pilot nadaje z wypełnieniem 1/2 czy może 1/3 czy innym, bo na wyjściu masz sygnał zdemodulowany.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski