180V w gniazdku i UPS, listwy zasilajace, itp

Mam w gniazdku 180V, powinienem miec min. 207V.

  1. Czy z tego powodu wiecej place za prad? Ile ? , jak to policzyc?

Musze zlozyc podanie o budowe transformatora, bo ekipa mi powiedziala, ze na trafie jest 235V a nasz dom jest ostatnim na linii i stad 180 V ->moze bym sprobowal zlozyc podanie, to moze w kilka lat wybuduja.

  1. Przy takim napiecie komputer jest ultraczuly, wystarczy wlaczyc odkurzacz, dzbanek, itp i sie rejesetuje. Czasem nawet bez powodu, pewnie sasiad cos wlacza ;-/

Czy pomoze mi listwa zasilajaca? (moze jakis jej konkretny model?) Czy listwa posiada tylko zabezpieczenia przez impulsami napiecia w gore? Czy moze tez jest w niej jakis uklad (konden- satorow ;-) ), ktory potrafi utrzymac napiecie przez ulamek sekundy, gdy leci ono w dol, z powodu startu silnika w odkurzaczu, itp?

3.W najtanszym sklepie w Polsce
Sklep jest kilka UPS'ow (kilka modeli ponizej 300 zl) Czy UPS bylby w stanie przelaczyc sie na zasilanie bateryjne, w trakcie, gdy napiecie leci ponizej 180V z powodu startu odkurzacza, itp? Czy moze UPS uznalby, ze 180V to nie jest napiecie do pracy i od 16:00 do 24:00 wogole by nie pracowal ? ;-) (pomijajac kilknascie minut z baterii ;-) )

PS. wymienilem zasilacz w kompie na 400W, bez efektow, dalej to samo.

Reply to
Kasek

W artykule snipped-for-privacy@4ax.com Kasek napisal(a):

Jeśli nie jesteś na wlz-cie, to chyba powinni Ci jakość prądu zapewnić?

Ba, wiesz, ile ja lat czekam na trafo i przejście na normalną taryfę? Jak na razie 5 lat lecę na tymczasowym na plac budowy :-(

Nie.

Musisz kupić UPS z AVR (automatyczną regulacją napięcia wyjściowego). Wtedy stabilizuje on napięcie wyjściowe w pewnych granicach bez przełączania się na baterie (np. BackUPS 500 APC albo Fideltroniki chyba też takie są).

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Raczej bez zmian - licznik uwzglednia napiecie.

To moze podanie o poprawienie sytuacji ? Bo na moj gust to cos nie tak z linia a nie z transformatorem.

50V spadku na linii ? Oni to akceptuja ?

Nie.

Ma obowiazek.

dokladnie tak niestety :-) Bierz te z dopiskiem AVR - czyli stabilizacja napiecia - np

Progi przełaczenia sieć - UPS 165 - 258 V Progi przełaczenia UPS - sieć 170 - 253 V

Jest szansa ze przy 180V popracuje dluzej niz 15 minut :-)

Jesli chodzi o sam komputer - niewielkie autotrafo podnoszace napiecie o 20V byc moze pomoze. A nawet zwykle trafo 220/24V, 50VA lub wieksze. A w razie czego 260V nie powinno jeszcze sprzetu uszkodzic.

Zamiana zasilacza na inny , który ma wiêksz± moc na wyj¶ciu nic nie zmienia. To tak jakby¶ chcia³ je¼dziæ szybciej po kiepskiej drodze i kupi³ samochód z silnikiem o wiêkszej mocy :-) Problem w tym, ¿e potrzebujesz bardziej samochodu z zawieszeniem, którego charakterystyka dopuszcza wiêkszy zakres skoku. Mówi±c pro¶ciej: je¶li chcesz wymieniæ zasilacz, to kup taki, który pracuje w zakresie napiêæ od 110V do 240V bez rêcznego prze³±czania. To powinno rozwi±zaæ twój problem. Je¶li nie to wymieñ komputer na notebooka+ docking station. Zasilacz notebooka najczê¶ciej ma szeroki zakres napiêæ. Pozdrawiam, Sylwester £azar

Reply to
Sylwester Łazar

Ale nie ma odciecia przy zasilaniu pozagatunkowym. A 180V to zdecydowanie pozagatunkowe napiecie nawet na starej normie 22V - bo minimum bylo 185V. Od paru zas tygodni mamy nominal 230V z zawezona tolerancja - i w swietle tej normy zasilanie 180V w ogole nie jest zasilaniem, energrtycy po prostu nie wywiazali sie z umowy i na dobra sprawe nie nalezaloby placic ani grosza... Niestety nasz klient - nasz sluga, bedzie bulil za kazde g..o jakie laskawy monopolista dostarczy.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

a ja mam czesto w sieci 250 V !!!

:))

Reply to
arkosss

Ja mam prawie caly czas tyle. Jak kolega chce to ja mu 20-30 V oddam.

Reply to
Slawomir Sidor