MOSFET mocy

Nie możesz łączyć równolegle?

24 sztuki? 288A? Chcesz po stronie wtórnej regulować liniowo?

To daruj sobie mostek i zrób przeciwsobne - dwa razy mniej tranzystorów, prąd ten sam. No i uzwojenie cieńsze...

Ale napiecie 2x wieksze. A znalezc mosfeta na 2kV to juz pewne wyzwanie :-)

Ale co to ma byc - 70A, 1kV .. zapasowy nadajnik do Raszyna .. czy jakis falownik do kopalni ?

Ale - z tego co pamiętam - to ma być zasilane z normalnej sieci. Trójfazowy prostownik mostkowy + filtracja daje ok 450V (o ile czegoś nie pokręciłem). 1 kV wystarczy.

:-) Spawarka siakaś. Albo zasilanie potężnego projektora na ksenonie.

W pelnym mostku wystarczy 600V - latwiej znalezc takie na wiekszy prad :-)

spawarka na 70kVA ? Do czolgow chyba :-)

To jak szukamy na duży prąd, to na czorta nam mostek? Półmostek wystarczy - tym bardziej, że można z prostownika mostkowego trójfazowego łatwo wycisnąć +- 300V - ot, wystarczy kondensatory do zera podłączyć z jednej strony (podwajacz) ;-P

Zakładając, że to nie jest podwajacz, to tylko 450V 70A - 31.5 kW - niezłą plazmę można zasilić :-)

Jak mostkowy to musi ~540V. A w zasadzie po inflacji napiecia ~565V.

Reply to
Milosz Skowyra

Jesli uziemisz kondensatory... Przy 'pływających' jest mniej.

Zapytaj w dacpolu, handlują m.in. MOSFETami International Rectifier więc może będą mieć coś pasującego.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Zaraz - podajesz międzyfazowe? Jak je prostujesz, że wychodzą takie dziwne napięcia?

Nie możesz blokować przepięć?

[...]

Skąd te 350V?

Nie możesz wykrywać przeciążenia już na samych MOSFETach? (pilnowanie Uds przy włączonym tranzystorze) i odłączać je? Dodatkowo możesz zastosować klasyczne, 'energetyczne' rozwiązanie - dławik w zasilaniu... Tak, wiem - generuje dodatkowe przepięcia, które trzeba 'zgasić' :-(

:-(

Wszystkie się fatalnie wyciąga. Już kiedyś nawet tak się wkurzyłem, że wlutowałem ARKa i przykręcałem tranzystory.

No jak nie ? Napiecie sie pojawia miedzy zaciskami, a mostek je doprowadza do kondensatora.

I nie wiem czy duzo pomoze .. co gorsza moze podniesc przepiecie.

transduktor .. a co to ?

Falownik na pare kHz raczej nieprzyjemnie z nich zrobic..

Hm, trojfazowy prostownik .. energetycy raczej sie nie czepiaja, bo cos(fi) chyba bliski 1, a na harmoniczne nie maja licznika :-) Zaraz .. przeciez taki PFC niewiele da - nadal bedzie obciazenie faz podobne do szczytowego. Chyba ze zamierzasz 3 osobne PFC, w dodatku wzajemnie izolowane ..

Natomiast .. czy to cos da ? Przyjdzie przepiecie to przepali mosfeta od PFC. A klasyczny uklad napiecia nie zbije, tylko co najwyzej moze ciagle dawac te 700V. No chyba ze dlawik jakis po byku i w razie potrzeby otwieramy mosfeta na dlugo a potem sie modlimy zeby energia w kondensatory sie zmiescila .. ale to chyba lepiej sam dlawik. No i to czego nie lubisz - rdzen ze szczelina po byku :-)

Moze tam jakies aktywny gasik dodac - grzejnik 50kW wlaczany bateria mosfetow :-))))

polmostek czy przeciwsobna ? Bo w polmostku to jeszcze trzeba jakis kondensator w szereg z cewka, w tym przypadku na 70A :-(

Chyba ze zrobisz prostownik symetryczny i dwa napiecia .. ale wtedy one rosna :-(

jesli kndensacja byla powodem, to lepsze tranzystory raczej nie pomoga.

Ale padlo poprzednikom w czasie pracy i zostawile zepsute, czy w w nocy na wylaczoych urzadzeniach, ewentualnie rano przy pierwszym wlaczeniu ?