Re: Dlaczego Fujifilm zabrania u?ywania akumulator

>W instrukcji aparatu Fujifilm serii A160, A170, A180, A220, A230, A235

[...]

Z praktyki mi wychodzi ze paluszki NiCd maja opor chyba nawet wiekszy

> i kiepsko pracuja. Moze o to chodzi - nie sprawdzaja sie jako > zasilajace.

A moze to kwestia polityki (rzekoma troska o srodowisko - kadm) i/lub pieniedzy (napedzanie klientow na nowe drozsze baterie/akumulatory i ladowarki)? Ale zeby robic to w taki sposob?

Rozladowuje sie akurat podobnie. Inaczej sie laduje .. ten aparat ma > wbudowana ladowarke ?

Nie czytalem calej instrukcji (link do niej powyzej), ale nie wydaje mi sie aby mial ladowarke.

Zwykle baterie chlorowo-cynkowe-manganowe bardzo mozliwe ze aparaciku > wcale nie rusza.

A to dlaczego, takie malenstwo, a takie zarloczne?

Podsumowujac: przeciwskazan natury technicznej chyba nie ma, zeby uzyc Ni-Cd?

Reply to
tokelau

Użytkownik "tokelau" snipped-for-privacy@googlemail.com napisał

Zarloczne. Chyba - wszystkie aparaty sa zarloczne :-)

Raz to owszem, ale kupilem wlasnie jakies bezmarkowe NiCd .. do panasonica sie nie nadaja.

J.F. pisze:

Nie wszystkie. Są takie co na 2 guzikach od zegarka żyją latami :)

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@02.pl napisał w wiadomości news:he5m25$j4l$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ta... analogowe.

Reply to
Marcin Wasilewski

Użytkownik J.F. napisał:

W ogólnym rozliczeniu nie aż tak - ratuje je współczynnik jednoczesności. Nawet przy dosyć szybkim fotografowaniu najbardziej prądożerne części aparatu (mechanika obiektywu, ew. mechanika lustra, procesor) pracują przez niewielką część czasu. Ale jak już pracują to potrafią zeżreć że wydajności ogniw bywa mało.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

Z ręcznym naciągiem - niedawno w Praktice przeczyściłem styki baterii i światłomierz działa - a nie używałem aparatu od chyba ośmiu lat.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

A to jakies dobre baterie trafiles, bo jak pamietam to moja praktica bateryjki zarla jednak, i po dluzszej przerwie trzeba bylo kupic nowa. Hm, a moze dobra Praktike ? tam bateryjka jest chyba 4*LR44 ? No to LR44 w kalkulatorze wytrzymaly mi cos 15 lat ..

Cyfrowe kompakty na kiepskich bateriach nawet nie rusza. A baterie wydoja naprawde szybko - IMO gdzies w dwie godziny i to nawet zdjec nie robiac, tylko cos tam naciskajac zeby sie nie wylaczyl.

"J.F." napisał:

tak sobie pomierzyłem jaki prąd ciągnie mój stary Canon A70. W trybie przeglądarki zdjęć - 0,25A W trybie foto:

- 0,5A z włączonym wyświetlaczem

- 0,1A z wyświetlaczem wygaszonym

- 0,3A z wyświetlaczem wygaszonym, ale włączoną prezentacją nastaw ekspozycji itp.

pazerna bestia, zwłaszcza przy włączonym "monitorku"

Reply to
BoDro

J.F. pisze:

Mój pentax P3 żyje na 2 x SR44 5 czy 6 rok i przez ten czas przepuściłem przez niego kilkaset rolek.

Reply to
PeJot

To i tak niezle. Kiedys mialem HP, tez w nim wygaszalem wyswietlacz majac nadzieje na dluzsza prace .. az zmierzylem i sie okazalo ze wyswietlanie to tam ze 20% pradu tylko wymaga.