Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)

Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]

Mój ś.p. Wujek, urodzony w XIX wieku, intelektualista a zarazem miłośnik wszelkich technicznych nowinek - motoryzacja, fotografia, film, fonografia, radio itp rozróżniał rodzaje żarzenia lamp elektronowych - sieciowy Philips w salonie miał 4-voltowe, prostownicza bezpośrednio a odbiorcze były pośrednio żarzone a w wiszącym na ścianie prostowniku do ładowania szklanych kwasowych akumulatorów przeznaczonych do żarzenia bateryjnego (z baterią anodową) radia przepięknie świecił gazotron. Bawić się wysokonapięciowymi sprzętami Wujek mi nie pozwalał ale detektorki ze słuchawkami ukierunkowały moje wykształcenie. Z pamiątek elektronicznych i fonograficznych nic nie zostało, mam tylko filmowe - kręcone na taśmie 35mm,16 klatek/sek przez niego lub na jego zlecenie reportaże z przedwojennych państwowych uroczystości i nowelki erotyczne chyba z 1905 roku.

Reply to
Wmak